همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مسئله سلامت در فعالیت‌های شورای چهارم مورد توجه قرار گرفته است و باید بکوشیم در هر فعالیت شهری رضایت شهروندان را درک کنیم و ارتقاء محیط زیست در اولویت کاری قرار گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد مسجدجامعی در مراسم ششمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و همچنین مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر در برنامه پنجساله دوم شهرداری به دنبال استفاده از فعالیت‌های پژوهشی در اجرای پروژه‌های شهری است.

وی با اشاره به تشکیل شوراها گفت: در قانون اساسی مباحث گسترده‌ای وجود دارد و از این جهت قانون اساسی ممتاز است. چرا که بیش از صد بار از کلمه شورا استفاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورا در قانون اساسی طبقه‌بندی‌های مختلفی دارد و به دو رویکرد دولت محلی و دولت متمرکز اشاره کرده است.

مسجدجامعی افزود:‌یکی از اهداف در مدیریت شهری این است که به روح قانون اساسی نزدیک شویم به طوری که در اصل 100 قانون اساسی به این موضوع تاکید شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سه وظیفه سنگین شورای شهر از جمله سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و همچنین نظارت گفت: این دو مقوله بدون پژوهش و کارهای پژوهشی امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری تنها مدیریت عمرانی نیست و شهر در کالبد فیزیکی خلاصه نمی‌شود و در واقع باید به این موضوع توجه شود که انسان برای شهر نیست و در واقع شهر برای انسان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: باید بکوشیم در هر فعالیت شهری رضایت شهروندان را درک کنیم و ارتقاء محیط زیست در اولویت کاری قرار گیرد.

وی افزود: مبنای فعالیت شهر باید بر اساس محور توسعه اجتماعی و انسانی باشد و در واقع باید توسعه کالبدی مکمل این دو موضوع است.

مسجدجامعی در ادامه این مراسم با اشاره به برنامه پنجساله دوم شهرداری و شهر تهران گفت: در این برنامه چند محور به عنوان رویکرد مورد توجه قرار دارد که از آن جمله می‌توان به مسئله سلامت، عدالت و کاهش فاصله جنوب و شمال و همچنین رویکرد شراکت بخشی اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مسئله سلامت در فعالیت‌های شورای چهارم مورد توجه قرار گرفته است که متناسب با آن کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون سلامت و محیط زیست شکل گرفته است و در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های خاص را دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت باید به موضوعات مختلفی چون سلامت روح، سلامت فضای عمومی، سلامت آب، خاک، هوا ... اشاره کرد چرا که این حوزه گسترده است و در برنامه پنجم توسعه مورد توجه مدیریت شهری قرا گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اقتدار شهروندان اقتضا میکند که در حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به حقوق شهروندان و شراکت بخشی آنها احترام بگذاریم چرا که شهر از آن شهروندان است نه شهروندان از آن شهر.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دوره سوم شوراها بنیاد شورایاری‌ها گذاشته شد که زمینه حضور شهروندان را در تصمیم‌گیری مدیریت شهری تقویت کرد که در دوره چهارم بنا داریم توجه ویژه‌ای به فعالیت شورایاری‌ها داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این مراسم به موضوع فرهنگ و هنر شهری اشاره کرد و گفت: باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود که در این زمینه شاهد تحولاتی در بخش فرهنگ و هنر در شهر باشیم.

وی ادامه داد: بنده پیشنهادی را به مدیریت شهری سال گذشته ارائه کردم که خوشبختانه مورد توجه مسئولان قرار گرفت و امسال نیز پیشنهادی را در حوزه فرهنگ وهنر و همچنین ایجاد مراکزی تحت عنوان پژوهش‌سرا دارم که امیدوارم این موضوع نیز مورد موافقت مدیریت شهری و مسئولان مربوطه باشم چراکه باید در این مراکز (پژوهش‌سراها) به موضوعات تخصصی مهمی چون محیط زیست و آلودگی هوا پرداخته شود.

کد خبر 242698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز