مینا شهنی: وزیر رفاه و تامین اجتماعی به بازنشستگانی که حقوق دریافتی‌شان کمتر از 300 هزار تومان است وعده اعطای سهام عدالت داده‌است.

پرسشنامه‌هایی برای دریافت مشخصات بازنشستگانی که مشمول طرح دریافت سهام عدالت خواهند شد در اختیار سازمان‌های مرتبط قرار گرفته تا طرح شناسایی این گروه تکمیل شود.

این پرسشنامه‌ها از سوی دبیرخانه مرکزی توزیع سهام عدالت در اختیار سازمان‌ها قرار گرفته‌ و سازمان‌های ذیربط در مدت زمان معینی آنها را تکمیل کرده و بازگردانند.

پس از انتشار خبر توزیع پرسشنامه‌های سهام عدالت بازنشستگان، برخی از آنها به تصور این‌که فرم‌ها را باید شخصاً دریافت کرده و پرکنند به پی‌جویی محلی برای دریافت این پرسشنامه‌ها برآمدند.

علی‌اکبرخبازها، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در این‌باره گفت: فرم‌های پرسشنامه در تهران بزرگ توسط سازمان تامین اجتماعی کل کشور پر شده و ارسال خواهد شد.

خبازها در توضیح این‌که لازم است بازنشستگان شخصاً اقدام به پرکردن این فرم‌ها کنند توضیح داد: در این فرم‌ها پرسش‌هایی پیرامون میزان دستمزد افراد است و با توجه به این‌که تمامی این اطلاعات در اختیار سازمان تامین اجتماعی است لذا نیازی به دخالت مستقیم افراد بازنشسته نیست.

وی افزود: بر اساس توضیحات مددی، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، مراحل پرکردن پرسشنامه در استان‌ها و شهرستان‌ها بر عهده ادارات کل است، این ادارات پس از تکمیل پرسشنامه‌ها آنها را در اختیار سازمان تامین اجتماعی کل کشور قرارداده تا به ستاد اجرایی توزیع سهام عدالت ارسال شوند.

چندی پیش یکی از خبرگزاری‌های کشور به نقل از وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرده‌بود که بازنشستگانی که حقوق آنها کمتر از 400 هزار تومان است مشمول طرح واگذاری سهام عدالت هستند،‌ اما پس از چند روز وی در حاشیه سمینار «توانمندسازی اجتماع‌محور» در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بازنشستگان با دریافتی کمتر از 300 هزار تومان در صف واگذاری سهام عدالت قرار دارند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان در قالب مرحله دوم و سوم سهام عدالت واگذار خواهد شد.

واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان از مهرماه امسال آغاز می‌شود و بر اساس قوانین حاکم بر توزیع سهام عدالت سود سهام واگذارشده یک سال پس از زمان واگذاری در اختیار صاحبان سهم قرار خواهد گرفت.

در این مرحله 5/1 میلیون نفر از بازنشستگان صاحب سهام عدالت می‌شوند. به گفته وزیر رفاه و تامین اجتماعی فاصله میانی حقوق دریافتی بازنشستگان تا 300هزار تومان با سهام عدالت ترمیم می‌شود.

کارگران، روستائیان و ایثارگران نیز مشمولان مراحل بعدی هستند و پس از پایان توزیع سهام در میان بازنشستگان، سهام عدالت دریافت می‌کنند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی نخستین بار  در حاشیه همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سهام عدالت به تمامی بازنشستگان تعلق می‌گیرد و هیچ گروهی از بازنشستگان از چتر حمایتی سهام عدالت بیرون نخواهند ماند، گفته بود: میزان سهام عدالتی که به بازنشستگان اعطا می‌شود متفاوت است، در واقع میزان سهام بازنشستگان بنا به حقوق دریافتی آنها تفاوت‌هایی دارد، اما همه بازنشستگان از این سهام برخوردار می‌شوند.

کد خبر 24263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز