همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نخستین وسیله‌ای که می‌تواند به تسکین سردرد میگرن کمک کند، را مورد تایید قرار داده است.

TMS

دستگاه "تحریک‌کننده مغناطیسی فراجمجمه‌ای" (TMS) سرنا (Cerena) وسیله مناسبی برای بیمارانی است که به دنبال گزینه‌های بیشتر درمانی برای این عارضه دردناک هستند.

به گزارش هدلاین اند گلوبال نیوز کریستی فورمن، اداره ارزیابی وسائل در FDA گفت: "میلیون‌ها نفر مبتلا به میگرن‌ هستند و این وسیله جدید گزینه درمانی جدیدی برای برخی از بیماران است."

TMS که بوسیله شرکت eNeura Therapeutics طراحی شده است برای افرادی است دچار میگرن به همراه "اورا" (علائمی که پیش از شروع حمله سردرد بروز می‌کند، مانند علائم بینایی) هستند تا از حمله میگرن پیشگیری شود یا شدت درد آن کاهش یابد.

کاربر فقط لازم است تا این وسیله را روی پشت سرش بگذارد و دکمه‌ای را فشار دهد تا دستگاه روشن شود و انرژی مغناطیسی به درون مغز فرستاد شود.

پژوهشگران این وسیله را در 201 بیمار آزمایش کردند که دچار سردردهای میگرنی متوسط تا قوی بودند. در حین دوره بررسی حدود 56 درصد از این بیماران توانستند این وسیله را دست کم یک بار استفاده کنند.

حدود 38 درصد از این بیماران گزارش کردند که برای دو ساعت پس از استفاده از TMS دردی را حس نکرده‌اند، و 34 درصد بیماران گفتند که برای 24 ساعت بدون درد بوده‌اند.

 این وسیله برای درمان سایر علائم میگرن طراحی نشده است و بیشتر بر افرادی متمرکز است که میگرن به همراه "اورا" دارند.

عوارض جانبی گزارش‌شده این شیوه درمانی از جمله شامل سینوزیت، آفازی (اختلال تکلم)، سرگیجه و سیاهی رفتن چشم‌ها بوده است.

کد خبر 242611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز