همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی که صبح امروز در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد نسبت به تحریم های اخیر آمریکا واکنش نشان داده و گفت :ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم. البته برخی دوستان که از ابتدا دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی که صبح امروز در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد نسبت به تحریم های اخیر آمریکا واکنش نشان داده و گفت : ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

به گزارش همشهری آنلاین، ظریف در این مطلب نوشت:

دوستان سلام
ساعت 6 و ده دقیقه صبح یکشنبه است و من در مسیر بیمارستان برای دیدن مادرم این مطلب را می نویسم. علت گزارش ندادن در چند روز گذشته هم بیشتر وضعیت بحرانی حال مادرم بود که انشاءالله رو به بهبود است. لازم است همینجا از محبت و بزرگواری مدیریت، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان عرفان سپاسگزاری کنم.

یک نکته کوتاه:
در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم. البته برخی دوستان که از ابتدا دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.

ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

مذاکره و رسیدن به نتیجه کار دشواری است و حتما فرازونشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.

ضمنا دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتمامی دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.

به بیمارستان رسیدیم. انشاءالله بازهم گزارش خواهم داد.
به دعای خیر شما نیازمندم.

 

کد خبر 242511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز