همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت آمریکا روز پنج‌شنبه شماری از نهادها را در لیست سیاه و نقض تحریم در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قرار داده است.

us department of treasury

به گزارش ایرنا، گفته می‌شود این تصمیم دولت اوباما در راستای تحریم‌های جدید علیه ایران نیست و در واقع اقدامی در جهت اجرای تحریم‌های قبلی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 15 فرد و شرکت در اروپا و آسیا را به نقض تحریم‌های ایران از طریق میانجی‌گری برای ارائه تجهیزات مورد نیاز شرکت هواپیمایی ماهان متهم کرد. این در حالی است که برخی خبرگزاری این تعداد را 19 فرد و موسسه و نهاد ذکر کردند.

این درحالی است که سناتور دمکرات «تیم جانسون» گفته است که وی با دولت اوباما در این مورد موافق است که طرح تحریم‌های جدید می‌تواند در مذاکرات حساس برای مهار برنامه هسته‌ای ایران اخلال ایجاد کند.

وزیر امور خارجه ایران نیز گفته است که قانون تحریم‌های جدید به منزله مرگ توافق موقتی خواهد بود که 24 نوامبر در ژنو حاصل شده است.

جانسون در یک نشست استماع سنا گفته است: ما نباید کار غیر سازنده‌ای انجام دهیم که ممکن است وحدت غرب در مورد این مسئله را در هم بشکند.

وی افزود: ما باید اطمینان بدهیم که اگر مذاکرات ناکام بماند، ایران موجب این ناکامی شده است. ما نباید به ایران و گروه 1+5 یا دیگر کشورها بهانه بدهیم که ما عامل این ناکامی هستیم.

کد خبر 242269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز