رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ساماندهی جرثقیل‌ها و پارکینگ‌های پایتخت از ممنوعیت فعالیت تمامی جرثقیل‌های خودروبر به جز جرثقیل‌های ساماندهی‌شده توسط شرکت‌های مورد تأیید پلیس خبر داد.

به گفته سردار حسین رحیمی این اقدام با توجه به شکایت‌های مردمی و درخواست‌هایی مبنی بر تخلفات جرثقیل‌های خودرو‌بر خصوصا در بزرگراه‌های تهران و تخلفات تعدادی از پارکینگ‌دارها و اخذ وجوه اضافی از شهروندانی که خودروهای آنها توقیف می‌شود صورت گرفته و پلیس راهور تهران به‌طور ویژه ساماندهی این بخش‌ها را در دستورکار قرار داده است. بر این اساس تیم‌های بازرسی پلیس راهور تهران با هماهنگی مراجع قضایی موفق شدند 70پارکینگ پایتخت را که مالکان آنها اقدام به تخلفات مختلف ازجمله فروختن موتورها و لوازم خودروهای توقیفی مردم می‌کردند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه تعدادی از این پارکینگ‌ها نیز مبالغی بسیار کلان از مالکان خودروهای توقیفی درخواست می‌کردند به ایسنا گفت: به‌عنوان نمونه یکی از این پارکینگ‌ها برای یک خودروی پرادو در یک شب توقیف 40هزار تومان پول گرفته بود! به گفته وی تمامی جرثقیل‌های حمل خودرو پس از ساماندهی، هزینه حمل و شرایط ترخیص خودرو کنار در آنها درج می‌شود تا رانندگان هزینه اضافی نپردازند. هم‌اکنون 37پارکینگ که ضوابط 13گانه پلیس راهور تهران را رعایت کرده و به سامانه نرم‌افزاری آنلاین متصل شده‌اند مورد ساماندهی قرار گرفته‌اند و برابر دستورالعمل صادره انتقال خودرو به سایر پارکینگ‌ها توسط جرثقیل‌هایی که با پلیس همکاری می‌کنند، ممنوع است.

کد خبر 242476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز