جلیل گلشن، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور در پاسخ به واکنش‌ها به حضور باستان‌شناس‌های خارجی در کنار هیأت‌های باستان‌شناسی ایرانی گفت: در جامعه جهانی امروز، هیچ کشوری نمی‌تواند درهای خود را به روی دهکده جهانی ببندد.

باستان شناسی

عده‌ای این تفکر را دارند که نباید با خارجی‌ها کار کرد، چرا؟ جلیل گلشن با یادآوری پیشنهاد خود در جلسه‌ای با حضور اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی مبنی بر دعوت از باستان‌شناسان و کارشناسان خارجی به‌منظور برطرف‌کردن نیازهای باستان‌شناسی در داخل کشور گفت: در آن جلسه همه مخالفت کردند.

گلشن همچنین با اشاره به اینکه وقتی بخواهید خانه‌تان را بسازید خودتان به تنهایی این کار را انجام می‌دهید، گفت: استفاده از توانمندی باستان‌شناسان و متخصصان خارجی در سازمان میراث فرهنگی امری شایسته است چون از این افراد خدمات می‌گیریم. اظهارات جلیل گلشن در گفت‌وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی در واکنش به مخالفت‌هایی صورت می‌گیرد که استفاده از باستان‌شناسان خارجی در کشور را نفی می‌کند. آنطور که خبرگزاری میراث فرهنگی نیز اعلام کرده است، استفاده از کارشناسان و باستان‌شناس‌های ایتالیایی در 3پروژه بزرگ تخت جمشید، ایذه در خوزستان و چلو در خراسان به اظهارنظرهای منفی درخصوص بهره‌گیری از باستان‌شناس‌های خارجی در برخی پروژه‌های باستان‌شناسی ایران انجامید.

کد خبر 242346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز