همشهری آنلاین: محمد حسن حبیب الله زاده کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران در انگلیس پنجشنبه ۲۱ آذر نخستین دیدار رسمی خود را از لندن آغاز می کند.

uk iran embassy

به گزارش ایرنا، آقای حبیب الله زاده صبح پنجشنبه به وقت محلی از طریق استانبول وارد لندن می شود و طی اقامت دو روزه خود در پایتخت انگلیس، با مقامات وزارت خارجه این کشور درباره پیشبرد گام به گام روابط دوجانبه رایزنی خواهد کرد.

وی همچنین قرار است از اماکن دیپلماتیک کشورمان در لندن بازدید و از نزدیک نحوه ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی مقیم انگلیس را بررسی کند.

این نخستین سفر کاردار غیرمقیم کشورمان به انگلیس پس از انتصاب به این سمت در تاریخ 20 آبان (11 نوامبر) محسوب می شود.

وی قرار است با ˈآجی شارماˈ همتای انگلیسی خود نیز دیدار و گفت و گو کند.

آقای شارما که هفته گذشته نخستین سفر خود را به عنوان کاردار غیرمقیم انگلیس به تهران انجام داد، در صفحه توییتر خود نوشته است: ˈمنتظر دیدار با همتای ایرانی خود، آقای حبیب الله زاده، در لندن هستم تا روند پیشبرد گام به گام روابط انگلیس و ایران را پیگیری کنیم.ˈ

وی پیشتر نیز گفته بود: من سفر خوبی به تهران داشتم و مایلم که از مقامات ایرانی و بویژه همتای ایرانی خود، آقای حبیب الله زاده به خاطر تسهیل و هماهنگی این سفر تشکر کنم.

وی افزوده بود: من در تهران مذاکرات سازنده و مشروحی را با وزارت امور خارجه ایران درباره پیشبرد روابط دو جانبه بصورت گام به گام و متقابل انجام دادم.

ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس نیز روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد: آقای حبیب الله زاده کاردار غیرمقیم ایران این هفته نخستین سفر خود به انگلیس را انجام خواهد داد.

وی نیز با اشاره به بهبود گام به گام و متقابل روابط ایران و انگلیس، افزود: این سفر در پی دیدار هفته گذشته آجی شارما از تهران انجام می شود.

حبیب الله زاده چند روز پیش در مصاحبه ای با ایرنا در تهران، گفته بود که برای بررسی وضعیت ساختمان ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و همچنین راه های بهبود ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم و مذاکره با مقامات انگلیسی به لندن سفر می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان ساکن انگلیس و اهمیت بهبود این خدمات، اظهار داشت: صدها هزار هموطن ایرانی مقیم انگلیس هستند؛ ارائه انواع خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم این کشور و نیز بهینه سازی این خدمات یکی از اهداف مهم وزارت امور خارجه بوده و در اولویت قرار دارد.

کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس تصریح کرد: تاکنون به رغم مشکلات و موانع متعدد، از اوایل سال جاری موفق به ارائه بخشی از خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم شده ایم و کماکان تلاش بیشتری معطوف این موضوع خواهد شد.

تهران و لندن از روز هشتم آذرماه سال 1390 و به دنبال ورود تعدادی از دانشجویان معترض ایرانی به سفارت انگلیس در تهران روابط سیاسی خود را قطع کرده بودند.

کد خبر 242213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز