چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

زنگ آغاز نمایش «شمشیر و آفتاب» به قلم ابوالفضل ورمرزیار و کارگردانی محمدرضا مداحیان دوشنبه‌شب در تماشاخانه ایرانشهر توسط مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نواخته شد.

زنگ آغاز شمشیر و آفتاب نواخته شد

سرسنگی در این مراسم در سخنانی گفت: اساس انقلاب اسلامی، اساس فرهنگی و موضوع اصلی آن فرهنگ و تغییر نگرش فرهنگی بوده است. بنابراین توقع و انتظار از همه هنرها این است که هنرها را با بهترین ابزارها به مردم منتقل کنند.

او ضمن تشکر از حمید نیلی، گروه نمایشی تراب و مداحیان که این نمایش را برای اجرا آماده کرده‌اند، افزود: بعد از گذشت 35سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز شاهد رویکردی نبوده‌ایم که به سمت هنر متعالی حرکت کند و در خدمت ارزش‌های ژرف انقلاب و دفاع‌مقدس باشد. البته کارهای خوبی هم در این حوزه انجام شده، ولی در قیاس با ارزش‌های انقلاب و دفاع‌مقدس باید اعتراف کنیم در زمینه هنر کم‌کاری کرده‌ایم. به گزارش همشهری، مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به نقش سیاستگذاران عرصه فرهنگ و هنر در احیای ارزش‌های همسو با انقلاب و دفاع‌مقدس، ادامه داد:‌ شاید یکی از اشتباه‌های ما این بوده که هنر را به هنر دینی و غیردینی تقسیم می‌کنیم درحالی‌که هنر در اصل خود دینی است و این لطفی است که خداوند به برخی انسان‌ها عطا کرده تا افراد را به سمت پروردگار دعوت و مسیر کمال را تسریع کند.

در ادامه مراسم گشایش نمایش شمشیر و آفتاب، محسن پیرهادی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: واقعه باشکوه عاشورا را می‌توان با زبان هنر به زیبایی بیان کرد. در مسیر این واقعه تاریخی با قصه‌هایی مواجه می‌شوید که اوج هنر است و درسی که در این واقعه وجود دارد، بیان و کلام اهل‌بیت است که حتی در اوج سختی، لطیف و هنرمندانه است. این درس با زبان هنر متجلی می‌شود و بر جان می‌نشیند.

شمشیر آفتاب کاری است از گروه نمایشی تراب که با حمایت سازمان بسیج شهرداری تهران و خانه هنرمندان ایران تا آخر ‌ماه صفر هر روز ساعت 18:30در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. میرطاهر مظلومی‌، انوش معظمی، پژمان کاشفی‌ و علی نائینی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر 242099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز