واکنش‌های متفاوت به لغو ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای اولویت۱۰ موجب شد تا وزیر صنعت با عقب نشینی از مواضع قبلی خود این موضوع را تکذیب کند.

محمد رضا نعمت‌زاده  درباره اخبار منتشر شده مبنی بر صدور دستور لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت 10اعلام کرد: «چنین چیزی نگفته‌ام زیرا این موضوع به ما مربوط نیست و هر کس این موضوع را گفته خلاف است. دستور این کار باید توسط دولت صادر شود».

این در حالی است که وزیر صنعت براساس اختیاری که از مصوبه دولت قبلی گرفته قادر خواهد بود تا مصوبه ستاد تدابیر ویژه را راساً لغو و واردات کالاهای اولویت 10را آزاد کند. موضوعی که مبنای دستور نعمت‌زاده به معاونت تجارت خارجی خود برای بر برداشتن هرگونه موانع غیرتعرفه‌ای واردات این کالاها با ارز آزاد و کنترل‌های تعرفه‌ای شد.

پیش از این رئیس‌کل گمرک ایران و برخی دیگر از متولیان تجارت خارجی کشور بر ضرورت بازنگری در فهرست اقلام مشمول اولویت 10کالایی تأکید کرده بودند. همچنین معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از نهایی شدن بررسی‌های این سازمان درخصوص فهرست اقلام مشمول اولویت 10کالایی و ارائه فهرست این کالاها به وزیر صنعت برای تصمیم‌گیری نهایی خبر داده و تأخیر در اعلام نظر نهایی وزیر در مورد این فهرست را با سفر خارجی وی مرتبط دانسته بود.

کد خبر 242073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز