خبر: مریم خلیلوند، مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش به فارس گفته که حدود ۳۷۲ هزار دانش‌آموز در ۱۳۵۶مدرسه شاهد کشور تحصیل می‌کنند.

نکته: این اظهارات در حالی است که خلیلوند مهر 91 به خبرگزاری مهر اعلام کرد که در سال تحصیلی گذشته[91-90] 290هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد اقدام به ثبت‌نام کرده بودند که امسال تعداد دانش‌آموزان شاهد به بیش از 480هزار نفر رسیده است. مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش 18مهر امسال نیز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

امسال تعداد دانش‌آموزان مدارس شاهد 15هزار نفر افرایش داشته است و 359هزار و 658دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. به هر روی وزارت آموزش و پرورش آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان مدارس شاهد ندارد و با مقایسه آمارهای ارائه‌شده توسط مدیرکل شاهد آموزش و پرورش نه‌تنها تعداد دانش‌آموزان مدارس شاهد افزایش نیافته بلکه با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

البته تعداد مدارس شاهد طی دو، سه‌سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و یقینا تعداد دانش‌آموزان نیز افزایش یافته است. به هر روی مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در ارائه آمارها دقت بیشتری داشته باشند تا برخلاف سخنان آنها نباشد.پرسش این است که آیا رسیدن آمار دانش‌آموزان شاهد از 480هزار نفر به 372هزار دانش‌آموز، افزایش تعداد را نشان می‌دهد؟

کد خبر 241913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز