جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: باید زمانی که دانش‌آموزان از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند در کنار دیپلم خود ۲دیپلم زبان انگلیسی و رایانه را نیز از مدرسه اخذ کنند.

 

این خلاصه طرحی است که وزیر آموزش و پرورش در ذهن دارد و معتقد است می‌توان آن‌را اجرایی کرد. علی اصغر فانی در مورد چگونگی اخذ دیپلم زبان، به ورود زبان انگلیسی به مدارس ابتدایی اشاره می‌کند و می‌گوید: ارتقابخشی و مهارت‌آموزی زبان و برنامه‌های آموزش و پرورش در این حوزه است. وی می‌گوید: با معاونت توسعه بحث زبان انگلیسی را شروع کردیم و بحث‌های کارشناسی و چالشی را با 3معاونت در این رابطه برگزار کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح را دنبال می‌کنیم، به استفاده از ظرفیت کانون‌های زبان اشاره می‌کند و می‌گوید: می‌توان از مدرسان آنها در نوبت بعدازظهر و 2روز در هفته استفاده و زبان را در مدارس تقویت کرد. وی معتقد است اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش ارتقای کیفی اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی در آموزش زبان، نیروی انسانی است؛ بهسازی نیروی انسانی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های کاری آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است. یکی دیگر از اقدامات نیز بحث آموزش رایانه در مدارس است که با هوشمند‌سازی‌ مدارس توسعه می‌یابد.

کد خبر 242322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز