گروه بورس: درست در زمانی که حسن روحانی نخستین بودجه سالانه دولت یازدهم را به مجلس ارائه می‌کرد، میانگین بازده بورس از مرز ۱۲۴درصد فراتر رفت و تاریخ ساز شد.

به گزارش همشهری، دیروز شاخص کل بورس بعد از یک هفته درجا زدن و توقف در محدوده 84هزار واحد، در ساعت اولیه معاملات مرز 85هزار واحد را شکافت تا بالاترین رکورد بازده، در طول دوران 47ساله فعالیت بازار سهام در ایران، ثبت شود.پیش از این بالاترین رکورد بازده تاریخ بورس، 2بار در سال‌های 74و 82 و در محدوده 123درصد ثبت شده بود. در معاملات  بورس تهران صف خرید سرمایه‌گذاران متقاضی برای سهام شرکت‌های پتروشیمی به موتور محرک بازار تبدیل شد.

در این روز قیمت سهام شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، نفت و گاز تأمین و سرمایه‌گذاری غدیر به حرکت درآمدند و منحنی شاخص را صعودی رسم کردند. هر3 ‌شرکت مزبور هلدینگ‌های فعال و سرمایه‌گذار در صنعت پتروشیمی به‌حساب می‌آیند.
همزمان با این رکورد زنی جالب‌توجه حسین صالحی، مدیر عملیات شرکت کارگزاری آگاه انتشار خبر ارائه بودجه دولت به مجلس در هفته قبل و سپس تعویق آن و در نهایت ارائه آن در روز یکشنبه را ازجمله دلایل بروز نوسان در بازار سهام ارزیابی کرد. او پیش‌بینی کرد شاخص کل بورس تا فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها - یعنی در محدوده خرداد و تیر‌ماه سال آینده- به کانال 95هزار واحد وارد شود. وی افزود: البته عواملی چون اتخاذ سیاست‌های حمایتی از صنایع و حذف تحریم‌ها و نیز بهبود وضع اقتصاد جهانی می‌تواند زمینه‌های رشد سریع‌تر شاخص بورس را فراهم کند.

کد خبر 241735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز