یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که نگه‌داری گل‌های آپارتمانی در محل کار خلاقیت و بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد.

افزایش ۴۵ درصدی خلاقیت با گیاهان آپارتمانی

به گزارش مهر، براساس نتایج تحقیقاتی که در نمایشگاه گل چلسی ارائه شده، گیاهان آپارتمانی می‌توانند به تمرکز، بهره‌وری و سلامت کارمندان تا 45 درصد کمک کنند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که وجود گل‌های آپارتمانی در محل کار تا 45 درصد موجب ارتقای خلاقیت و تا 38 درصد موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

این تحقیقات که توسط گروه تحقیقات تحقق هویت "Identity Realisation" در دانشگاه اکستر با همکاری گروه Indoor Garden Design انجام شده خروجی‌های موثر افراد را در مشاغل مختلف نشان می‌دهد.

از 350 بازدیدکننده نمایشگاه گل و گیاه چلسی خواسته شد که خلاقیت، شادی و بهره‌وری خود را در چهار فضای کاری که به شکل متفاوتی طراحی شده بودند توصیف کنند.

محققان اعتقاد دارند که تحقیقات آنها نشان می‌دهد که گیاهان الزاماً جزئی از محیط کار نیستند اما این تحقیق، نتایج تحقیقات پیشین را که نشان می‌دهد وجود گیاهان در محل کار راحتی روانشناختی و عملکرد تجاری را افزایش می‌دهند مورد تأکید قرار داده است.

دکتر کریگ نایت از دانشگاه اکستر اظهار داشت ما پیش‌تر نشان داده‌ایم که وقتی افراد خود محل کارشان را طراحی می‌کنند سلامـت، شادی و بهره‌وری آنها افزایش می‌یابد، اکنون زمان آن است که یک گام جلوتر رفته تا مشاهده کنیم که آیا این اصل می‌تواند در رابطه با خلاقیت هم موثر باشد یا خیر.

نتایج این تحقیقات در نمایشگاه گل و گیاه نشان داد که بهبود وضعیت روانشناختی و طراحی مناسب یک محیط کاری می‌تواند خلاقیت را تا 45 درصد افزایش دهد.

تحقیقات پیشین نقش مثبت گیاهان در بیمارستان‌ها را نشان داده است و بیمارانی که یک گلدان گل کنار خود داشتند درد، اضطراب و خستگی کم‌تری احساس می‌کردند. از سوی دیگر وجود گیاهان آپارتمانی در اتاق‌ها موجب می‌شود که میزان باکتری 50 تا 60 درصد در مقایسه با اتاق‌های بدون گل و گیاه کاهش یابد.

کد خبر 241656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز