سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

علی‌اصغر‌محمدی: مدال‌ها، نشان‌ها و کارت‌های جدید همیار پلیس امسال به 6 میلیون دانش‌آموزان ابتدایی شرکت کننده در طرح همیار پلیس ارائه می‌شود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در آیین تجلیل از همیاران پلیس با اعلام این مطلب گفت: همیاران پلیس با شیوه جدید در تابستان فعالیت خواهند کرد.

سردار محمد رویانیان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح  همیار پلیس در ایام تعطیلات نوروز افزود: این طرح پس از اجرا در آشناسازی دانش‌آموزان با قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مؤثر بوده است و به همین دلیل در تعطیلات تابستان امسال نیز اجرا خواهد شد.

وی چاپ کتاب برای مهدهای کودک‌، تدوین متون درسی جدید و تدوین سرفصل‌های آموزشی برای مربیان سراسر کشور از اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ قانونمندی ترافیک از طریق آموزش و پرورش برشمرد.

کاهش آمار تخلفات و تلفات جاده‌ای

وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: اجرای  طرح همیار پلیس در ایام نوروز امسال موجب  آشنایی 6 میلیون دانش‌آموز ابتدایی با قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش آمار تخلفات و تلفات جاده‌ای شد.

محمود فرشیدی اظهار داشت: آشنایی با کارهای پلیس راهنمایی و رانندگی و در نتیجه ایجاد نوعی اشتیاق درونی برای پیشگیری از تخلفات در دانش‌آموزان از مهمترین نتایج طرح همیار پلیس است.

وی در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش معضلات اجتماعی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های مهم و در دست اجرای آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه بیشتر اولیای دانش آموزان به این طرح گفت: سرمایه عظیمی در آموزش و پرورش نهفته است که مدیران خلاق به دنبال کشف آن هستند تا موفقیت آینده خود را تضمین کنند.

وی افزود: می‌توان از این تجربه در زمینه‌های دیگر آموزشی مانند اعتیاد، محیط زیست و مسائل اجتماعی استفاده کرد.

اجرای طرح همیار پلیس در دوره راهنمایی

 همچنین معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده در طرح همیار پلیس گفت: در صورت نیاز این طرح در دوره راهنمایی تحصیلی نیز اجرا خواهدشد.

حسین احمدی افزود: اجرای طرح همیار پلیس در دوره  راهنمایی با توجه به ساعات درسی و فرصت مطالعاتی دانش‌آموزان به صورت نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اگر چه مقررات راهنمایی و رانندگی وسیع و گسترده است، اما اجرای طرح همیار پلیس موجب شد که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا حدی که با زندگی روزمره آن‌ها ارتباط دارد، با این قوانین آشنا شوند.

وی آشنایی با مقررات عبور از خیابان از جمله استفاده از پل عابر، ‌توجه بیشتر به مقررات رانندگی و ترویج فرهنگ تذکر مودبانه به متخلفان قوانین راهنمایی و رانندگی را از عمده نتایج موثر اجرای طرح همیار پلیس عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح تأثیر بسیار زیادی بر کاهش سطح ترافیک و افزایش ایمنی دانش‌آموزان به جای گذاشته است.

تدوین آئین‌نامه پلیس افتخاری

جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در این آیین از تهیه آیین‌نامه پلیس افتخاری خبر داد و گفت: با اجرای این آیین‌نامه، کلیه همیاران پلیس در آینده به عنوان پلیس‌های افتخاری فعالیت خواهند کرد.

سردار حسن ذوالفقاری افزود: در اجرای هر کار زیربنایی باید ابتدا آن را در مدرسه و دبستان آغاز کرد، زیرا اگر کودکان یاد بگیرند در زندگی اجتماعی باید نظم را سرلوحه کار خویش قرار دهند این امر در آینده نیز همیشه در نظر آنها خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در جهت کاهش میزان کشته‌های حوادث رانندگی گفت: با اقدامات صورت گرفته در ایام عید امسال 291 نفر کمتر کشته و 230 نفر نیز کاهش مجروح داشتیم.

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

در همین حال رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با پیش‌بینی مرگ 9 هزار و500 نفر در تصادفات تابستان امسال گفت: طرح ویژه تابستانه راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور، طی 3 مرحله و با اولویت برخورد شدید و بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز به‌ویژه سرعت غیرمجاز از 5 تیر ماه تا 31 شهریور ماه اجرا می‌شود.

رویانیان گفت: برخورد جدی و بدون اغماض با تخلفات به‌ویژه سرعت غیرمجاز که اولین هدف برخورد در تابستان امسال در برنامه پلیس است، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، جلوگیری از حرکت خودروهایی که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، پیاده کردن مسافران پشت وانت‌بارها، جلوگیری از حرکت اتوبوس‌های غیراستاندارد و رانندگان غیرمجاز و فاقد دفترچه کار در جاده‌ها و تست اعتیاد از رانندگان بار و مسافر و خودروهایی که تخلفات سنگین انجام داده‌اند به اجرا درمی‌آید.

کد خبر 24162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز