معاون آموزش و پرورش عمومی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش9 تخلف رانندگی با همکاری همیاران پلیس و درخواست 10 کشور جهان برای الگوبرداری از این طرح پلیس ایران تصریح کرد: الگوی همیار پلیس باید برای کاهش اعتیاد در مدارس نیز اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون آموزش و پرورش عمومی وزیر آموزش و پرورش در نشستی خبری، با اشاره به نتایج اجرای طرح همیار پلیس طبق موافقتنامه سه ساله آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی از سال گذشته، گفت: طبق آمار رسمی پزشکی قانونی آمار کشته شدگان تصادفات راهنمایی و رانندگی از نوروز 85 تا 86 یعنی پس از آغاز اجرای طرح همیار پلیس، 2/11 درصد کاهش داشته که این کاهش آمار از نوروز 84 تا 85 تنها 7/0 درصد بوده است و این امر نتایج مؤثر اجرای طرح همیار پلیس در کاهش متوفیان تصادفات رانندگی را نشان می‌دهد.

علی باقرزاده با اعلام این که از امسال یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز اول راهنمایی نیز وارد طرح همیار پلیس شده و دانش‌آموزان طبق 9 تخلف حادثه ساز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی رتبه‌بندی می‌شوند، افزود: دانش‌آموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی به‌عنوان همیار اول پلیس، دانش‌آموزان دوم و سوم ابتدایی به‌عنوان همیار دوم پلیس، دانش‌آموزان چهارم و پنجم ابتدایی به‌عنوان همیار سوم پلیس و دانش‌آموزان اول راهنمایی به‌عنوان پلیس یار نوجوان به ترتیب برای کاهش سه، پنج، هفت و 9 تخلف رانندگی با پلیس همکاری خواهند کرد.

وی تخلفات حادثه ساز تعیین شده طبق رتبه همیاران پلیس را به ترتیب بستن کمربند ایمنی، صحبت نکردن با تلفن همراه هنگام رانندگی، نخوردن هنگام رانندگی، ‌رانندگی نکردن با خستگی، رعایت سرعت مجاز، پرهیز از سبقت غیرمجاز، صحبت نکردن با دیگران هنگام رانندگی، پرهیز از رانندگی مارپیچ و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی برشمرد.

معاون آموزش و پرورش عمومی با تأکید بر این که عضوگیری دانش‌آموزان در طرح همیار پلیس کاملا اختیاری است، اعلام کرد: امسال حدود 350 هزار معلم و مدیر در مدارس کشور برای اجرای طرح همیار پلیس تحت آموزش راهنمایی و رانندگی از طریق طرح گذربان مدرسه قرار می‌گیرند.

باقرزاده با بیان این که از اول آبان ماه ستادهایی در 31 سازمان آموزش و پرورش در استان‌ها برای ساماندهی دانش‌آموزان در طرح همیار پلیس آغاز به کار خواهد کرد، افزود: هفت میلیون و 700 هزار دانش‌آموز ابتدایی و اول راهنمایی از اول آبان ماه مقارن با پایان هفته نیروی انتظامی فعالیت خود را به‌عنوان همیار پلیس در حدود 128 هزار مدرسه ابتدایی و راهنمایی آغاز می‌کنند.

معاون آموزش و پرورش عمومی در ادامه با تأکید بر این که الگوی همیار پلیس باید برای کاهش اعتیاد در مدارس نیز اجرا شود، تصریح کرد: یادآوری نکات ایمنی در رانندگی با نهایت احترام، وظیفه هر دانش‌آموز همیار پلیس است و با اجرای این طرح، پلیس راهنمایی و رانندگی کنترل نامحسوس بر تخلفات اولیا یا افراد جامعه اعمال نمی‌کند.

محمدعلی باطنی مشاور پرورشی و تربیت بدنی معاون آموزش و پرورش عمومی نیز در ادامه این نشست، با اعلام این که توزیع جزوات آموزشی طرح همیار پلیس با تیراژ 8 میلیونی در هر 31 استان کشور آغاز شده است، شعار امسال همیاران پلیس را «سلامتی و امنیت من و خانواده‌ام در احترام به قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است» برشمرد.


وی با اعلام این که پس از هفته نیروی انتظامی، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان از طریق پخش تیزر و برنامه‌های داستانی از صدا و سیما نیز آغاز می‌شود، افزود: از سال آینده از ظرفیت پشت جلد کتاب‌های درسی نیز برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.

کد خبر 34131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز