گروه اجتماعی: به منظور مهار هرچه بیشتر ناهنجاری‌های ترافیکی، طرح انضباط اجتماعی در عبور و مرور طی چهار مرحله 15 روزه از اول مرداد آغاز شد.

معاون ترافیک عملیات راهنمایی و رانندگی ناجا  گفت: همه ساله طرح ویژه انضباط ترافیکی به منظور کاهش تصادفات و ضایعات جانی و مالی، به عنوان رسالت عملی پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور با توجه به چشم‌انداز برنامه چهارم توسعه به اجرا درمی‌آید.

سرهنگ سید هادی هاشمی،  با اشاره به طرح‌های متفاوتی که در طول سال به منظور مهار ناهنجاری‌های ترافیکی انجام می‌گیرد اضافه کرد: در تابستان امسال علاوه بر طرح تابستانی، طرح انضباط اجتماعی در عبور و مرور نیز مدنظر قرار گرفته است که در چهار مرحله 15 روزه از امروز به اجرا درمی‌آید.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این طرح که تا 15 مرداد ادامه خواهد یافت با متخلفان موتورسیکلت‌سوار برخورد جدی می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: توصیه ما به راکبان موتورسیکلت‌ها این است که ضمن رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی برای خود و سرنشینان را فراموش نکنند.

سرهنگ هاشمی در خصوص دومین مرحله این طرح افزود: مرحله دوم طرح از 16تا 31 مرداد به اجرا درآمده و در این مرحله با کسانی که در خصوص بستن کمربند ایمنی تخطی نمایند برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مسافربرهای شخصی از اقدامات دیگر ما در مرحله دوم است و این خودروها موظف می‌شوند که در قالب مقررات خاص خود مسافرکشی کنند، ضمن این‌که با کلیه خودروهایی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به مسافرکشی می‌نمایند برخورد خواهد شد.

معاون ترافیک عملیات راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه زمان اجرای مرحله سوم طرح را از ابتدای شهریور ماه عنوان کرد و گفت: از اول شهریور ماه ضمن برخورد قانونی با رانندگانی که اقدام به تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و... می‌نمایند، این افراد را به عنوان برهم زننده نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت و تحمیل شرایط نامطلوب به دیگران به مراجع قضایی معرفی می‌نماییم.

سرهنگ هاشمی مرحله آخر این طرح را  برخورد با خودروهای متوقف در میادین و گذرهای عابران پیاده عنوان کرد و افزود: ما در طول این مرحله در داخل جاده‌ها نیز کنترل جدی ناوگان حمل و نقل مسافربری و باری را مدنظر قرار داده‌ایم و علاوه بر برخورد قانونی با رانندگان این ناوگان که دارای نواقص در معاینه فنی، ساعت کار  و مدارک می‌باشند، طبق کمیسیون ماده12، از فعالیت شرکت یا مؤسسه‌ای که بارنامه این خودروها توسط آنها صادر گردیده است، از یک ماه تا یک سال جلوگیری می‌شود.

کد خبر 27268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز