گروه اجتماعی: پیکر پدر علوم ارتباطات ایران، با همراهی فرزندان سالخورده و حسرت فرزندان نوپایش در آغوش خاک آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر استاد کاظم معتمدنژاد صبح دیروز ۱۶ آذر در دانشگاه علوم اجتماعی علامه طباطبایی برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از استادان و برجستگان حوزه رسانه و ارتباطات حضور داشتند، محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور، پیام تسلیت حسن روحانی را خواند. همچنین هادی خانیکی از مدرسان علوم ارتباطات در مراسم تشییع پیکر دکتر کاظم معتمدنژاد گفت: دانشکده علوم اجتماعی خانه دکتر معتمدنژاد است؛ کسی که «پدر» نام دارد. او سال‌ها وفا کرد و جفا دید و در این خانه، بازنشستگی را تجربه کرد؛ اما «پدر» بازنشستگی نمی‌شناسد.

وی قدردانی خانواده دکتر معتمدنژاد را به حاضران رساند و درباره عنوان پدر برای مرحوم معتمدنژاد توضیح داد: اگر او نام «پدر» را بر خود گرفته است از میان هیاهو و تبلیغات نبوده و کسی تصمیم نگرفته که به او نام «پدر» را بدهد، بلکه او پدری کرد که پدر شد. ابتدا از طریق شاگردانش به میان افکار عمومی و جامعه راه یافت و پس از آن به‌گونه‌ای رفتار کرد که همه، او را بحق پدر خود دانستند. امروز نیز مراسم تشییع پیکر پدر از خانه‌اش است.

در ادامه این مراسم یوسف اباذری هم که از مدرسان علوم ارتباطات است، سخن گفت. اباذری گفت: من شاگرد استاد معتمدنژاد بودم. این واقعه برای من بسیار اندوه‌بار بود. دکتر معتمدنژاد بنیانگذار رشته ارتباطات است و علاوه بر ارتباطات، به هیاهو و هنر این رشته نیز توجه کرده است. روزنامه‌نگاری آکادمیک را او در ایران بنیان نهاد و امیدواریم بتوانیم راه او وآرمان‌های او را که از ضرورت‌های روزنامه‌نگاری ما نیز است تحقق بخشیم. در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با خواندن بخشی از پیام رئیس‌جمهور دولت‌های هفتم و هشتم، گفت: خصوصیات برجسته دکتر معتمدنژاد، فروتنی و بی‌ادعایی او بود.

او سرشار از دانش، معرفت و علم بود. به همین جهت است که این جمعیت فشرده برای سپاس‌مندی از او آمده است و من این شیوه تکریم را تبریک می‌گویم. در این مراسم همچنین پناهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و حسین سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی کردند.

براساس گزارش ایسنا استادان علوم ارتباطات و اهالی رسانه ازجمله حسن نمک‌دوست، مهدی محسنیان‌راد، حسینعلی افخمی، محمدمهدی فرقانی، یونس شکرخواه، سید فرید قاسمی، علی‌اکبر اشعری، امیدعلی مسعودی، نصرالله پورجوادی، محمد سلطانی‌فر، احمد روستا، داوود زارعیان، وحید عقیلی، علیرضا حسینی پاکدهی، رجبی معمار، نصراللهی، اعظم راوردراد، هوشنگ عباس‌زاده، سمیعی، زاهدی اصل، مینو بدیعی، شبان شهیدی، سهیل محمودی، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای مختلف علاوه بر مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در این مراسم حضور داشتند.

مراسم ختم دکتر کاظم معتمدنژاد روز دوشنبه (۱۸آذرماه) از ساعت  ۱۵:۳۰ تا ۱۷در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد. گفته می‌شود قرار است جایزه ملی دکتر معتمدنژاد، پس از گذراندن مراحل رسمی از این پس، به مقاله‌ها و پژوهش‌های برتر اهدا شود.

کد خبر 241589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز