همشهری آنلاین: شرکت نفتی Shell کشتی عظیم‌الجثه Prelude خود را در کارخانه کشتی‌سازی در کره جنوبی به آب انداخت.

کشتی

براساس گزارش ، کشتی که درازای آن از ارتفاع ساختمان مشهور امپایر‌ استیت بیشتر است،‌ برای اولین بار در کره‌جنوبی به آب انداخته‌شد. کشتی prelude زمانی که تکمیل شود به بزرگترین مجموعه شناور جهان تبدیل خواهد شد که تاکنون ساخته شده‌است و وزن آن به بیش از 600 هزار تن خواهد رسید.

کشتی

از این شناور از سال 2017 به بعد برای تولید گاز طبیعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای 25 سال در سواحل شمال غرب استرالیا لنگر خواهد انداخت. این منطقه،‌طی ماه‌های نوامبر تا آوریل منطقه‌ای طوفان‌خیز است اما این کشتی به گونه‌ای طراحی شده که بتواند شرایط خشن جوی را تحمل کند. امید می‌رود این مجتمع شناور بتواند به حدی گاز طبیعی تولید کند که بتوان از آن برای تامین انرژی شهری به بزرگی هنگ‌کنگ استفاده کرد.

کشتی

باوجود شباهتی که به کشتی‌ها دارد، نمی‌توان Prelude را دقیقا یک کشتی نامید زیرا این شناور به‌جای اینکه خود با استفاده از نیروی محرکه‌اش بتواند به سوی مقصد حرکت کند، باید با کمک یک یدک‌کش به حرکت درآید.

شرکت Shell اطلاعاتی درباره هزینه ساخت این شناور منتشر نساخته اما تحلیل‌گریان صنعت کشتی‌سازی هزینه ساخت آن را بین 10.8 میلیارد تا 12.6 میلیارد دلار تخمین زده‌اند. این شرکت تنها اعلام کرده که پروژه ساخت شناوری بزرگتر از Perlude را آغاز کرده‌است.

کد خبر 241525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز