همشهری آنلاین: ابقای دبیرکل کنونی اوپک و ثابت ماندن سقف تولید نفت‌خام تولید اعضای این سازمان نتیجه نشست ۱۶۴ وزیران نفت و انرژی اوپک در وین است.

به گزارش ایسنا، سقف تولید سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) نه افزایش یافت و نه کاهش بلکه برروی 30 میلیون بشکه در روز تثبیت شد.

تثبیت سقف تولید نفت اعضای اوپک در حالیست که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران، قبل از آغاز نشست 164 اوپک تاکید کرده بود که ایران تصمیم دارد تولید نفت‌خام خود را به چهار میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه ایران می‌تواند تولید نفت خود را به چهار میلیون بشکه در روز برساند، خطاب به برخی از اعضای اوپک که به دلیل تحریم‌ها سهم ایران را در بازار نفت تصاحب کرده‌اند، گفت: هم اکنون وقت آن است که برای بشکه‌های نفت ایران جا باز کنید.

این در حالیست که علی‌النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی گفت: احتمال افزایش صادرات نفت ایران نمی‌تواند عاملی برای کاهش تولید اوپک باشد زیرا تقاضای جهانی برای خرید نفت همچنان مطلوب است.

طبق آخرین اخبار از نتایج نشست 164 اعضای اوپک، وزیران نفت این سازمان، عبدالله سالم البدری برای یک سال دیگر در سمت دبیرکلی ابقاء کردند.

دوره سه ساله دوم عبدالله سالم البدری در دسامبر سال گذشته میلادی به پایان رسیده بود اما با توجه به مشکلات پیش روی انتخاب دبیرکل جدید، اعضای اوپک در نشست ١٦٢ این سازمان تصمیم گرفته بودند، دبیرکل کنونی را برای یک دوره یک ساله دیگر تمدید کنند.

در حالی البدری دوباره به سمت دبیرکلی منصوب شد که زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا دوره آقای عبدالله سالم البدری، دبیرکل کنونی اوپک یک سال دیگر تمدید خواهد شد، گفته بود: دوره دبیرکلی آقای البدری به پایان رسیده است و دیگر نمی‌تواند تمدید شود.

کد خبر 241273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز