همشهری آنلاین: وزیر نفت با بیان اینکه اوپک تولید نفت از ذخایر نامتعارف را تهدید نمی‌داند در پیامی خطاب به اعضای اوپک اعلام کرد: بازگشت ایران به بازار جهانی تاثیر منفی بر قیمت نفت خام نخواهد داشت.

بیزن زنگنه نامدار

به گزارش مهر، سازمان اوپک اعلام کرد: بیژن زنگنه وزیر نفت ایران درباره مهمترین چالش‌های پیش روی اوپک نفت در سال 2014 میلادی، گفته است که در سال جدید میلادی فرصت هایی برای اوپک در زمینه تولید و سرمایه گذاری وجود دارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت از ذخایر نامتعارف همچون شیل اویل‌ها، تصریح کرد: اوپک تولید نفت از ذخایر نامتعارف را را تهدیدی تلقی نمی‌کند و این تنها بخشی از تولید کشورهای غیرعضو اوپک است مانند آنچه پیش از این در جریان بوده است.

وزیر نفت با دفاع از تثبیت ظرفیت تولید نفت اعضای اوپک در محدود 30 میلیون بشکه در روز، اظهار داشت: از دیدگاه من تصمیم اعضای اوپک که همسو با بنیادهای بازار بوده است، مناسب است و بازار نفت نیز به این تصمیم واکنش مثبت نشان خواهد داد.

زنگنه همچنین درباره احتمال افزایش تولید نفت ایران در نتیجه لغو تحریم‌ها علیه تهران، توضیح داد: در سال های گذشته بعضی از اعضای اوپک با چنین مشکلات مشابهی رو به رو بوده و آنها برای مدتی از بازار خارج شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: اما زمانی که این اعضا به بازار بازگشتند، اوپک چگونگی مواجهه با ورود دوباره اعضا به بازار و پایدار کردن ظرفیت مازاد عرضه را می‌دانست بنابراین این کشورها می توانند بازگشت خوبی داشته باشند و بازگشت آنها بر بهای نفت تاثیر منفی نداشته باشد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: اوپک قادر است تا نگاه درستی نسبت به ایران داشته باشد و از اعضایی که قصد دارند به جایگاه پیشین خود بازگردند پشتیبانی کند.

کد خبر 244942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز