همشهری آنلاین: معاون سلامت و کنترل کیفیت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: سازمان میادین از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان واحد نمونه سال استاندارد استان تهران در سال جاری برگزیده شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی عفتی با اشاره به توجه ویژه سازمان به ارتقا کیفیت و سلامت گفت: بحث ارتقا کیفیت و سلامت عملی نمی‌شود مگر اینکه در زیرساخت‌ها هم بتوانیم استانداردهای لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در زیر ساخت‌ها هم رشد داشته باشیم ، اظهار کرد: در پنج سال گذشته حدود نیمی از میادین و بازارها را بازسازی کردیم و حدود 70 بازار در سطح شهر تهران اضافه شد و تمامی فعالیت‌های انجام شده در سالهای اخیر در جهت بهسازی و ارایه خدمات بهتر بوده است.

عفتی در خصوص دریافت لوح و تندیس واحد نمونه سال 1392 استاندارد استان تهران، گفت: استانداردسازی و حرکت به سوی ارتقای کیفیت را تقریبا از یک سال و نیم قبل شروع کردیم و در این راستا حدود 12 بازار استاندارد تشویق شدند و ایزو 14001 به صورت کامل در سازمان مستقر شد. همچنین در میدان لواسانی هم موفق به دریافت ایزو 22000 شدیم.

معاون کنترل کیفیت سازمان میادین میوه و تره بار ادامه داد: از همه‌ این موارد مهم‌تر بحث استاندارد نمودن فعالیت‌ها در پروسه‌های سازمان میادین بود؛ فرآیندها، ساختارها و محصولاتمان را به سمت استاندارد سازی بردیم و به صورت کلی قدم‌های خوبی در جهت استانداردسازی در مجموعه سازمان برداشته شد و همه‌ این حرکت‌ها، استانداردسازی‌ها و دریافت ISO‌های مختلف باعث شد به عنوان واحد نمونه استاندارد در سال 92 برگزیده شدیم.

وی با بیان اینکه بخشی از استانداردها خاص سازمان میادین است، افزود: تلاش می‌کنیم تا استانداردهایی که نوشته می‌شود را با رویکرد ارتقاء کیفیت بتوانیم پیاده‌سازی کنیم. این استانداردها در سه حوزه محصولات، ساختار و فرآیندها پیگیری می‌شود که مرحله به مرحله در سازمان در حال انجام است.

عفتی معیارهای لحاظ شده برای واحد نمونه استاندارد را مشتری‌ مداری، ارتقا کیفیت، ‌توجه به سلامت و بهره‌وری خواند و افزود: بر اساس این شاخص‌ها هر ساله تعدادی واحد نمونه معرفی می‌شوند که یا تمامی این معیارها در آنها مورد توجه قرار گرفته و برقرار شده است و یا در جهت سیاست‌های استانداردسازی گام برداشته‌اند.

کد خبر 241222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز