همشهری آنلاین: مدیر کنترل کیفی و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از اجرای طرح استاندارد‌سازی در مجموعه بازارهای این سازمان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران‌سما، علیرضا عباسی با بیان این مطلب به مواردی در حوزه کنترل کیفی و بهداشت اشاره کرد و افزود : جانمایی بخش‌های مختلف یک بازار، شرایط ورود و خروج شهروندان و کالا و عدم تداخل آنها با یکدیگر، وسایل مورد نیاز با کاربری غرفه وکیفیت آنها اعم از یخچال و سردخانه، نحوه قفسه‌بندی و چیدمان، شرایط کارکنان، شرایط بهداشت و نظافت، نگهداری کالا ، و.. از جمله مواردی در این حوزه است که باید استانداردسازی شود.

وی با تاکید براینکه تاکنون همه این موارد نیز مورد توجه و رعایت قرار می‌گرفته اما با اجرای طرح استانداردسازی ارتقاء خواهد یافت گفت : شاخص‌های تعریف شده از سوی سازمان استاندارد و با همکاری کارشناسان سازمان، استخراج و ابلاغ شده است. این شاخص‌ها در طرح استانداردسازی به صورت روزانه توسط مدیر بازار، کنترل خواهد شد و کارشناسان استاندارد نیز به صورت دوره‌ای آن را بررسی خواهند کرد.

مدیر کنترل کیفی و بهداشت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: این شاخص‌ها در تمامی بازارها به اجرا درخواهد آمد که لازمه آن مهیا کردن شرایطی درساختار بازارهاست و به همین دلیل امکان اجرای این استانداردها در کوتاه مدت ممکن نیست اما حدود 10 بازار که از نظر ساختاری شرایط بهتری داشتند برای اجرایی کردن این طرح انتخاب شده اند بنابراین اولویت با بازارها و میادینی است که در کوتاه مدت می‌توان در آنها شاخص‌های استاندارد را در حوزه های مختلف به اجرا درآورد.

کد خبر 245032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز