گروه شهری: شهرداری تهران با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های ذیربط به توافق رسیدند تا به مناسبت طرح استقبال از نوروز با تمام ظرفیت کار تأمین میوه و تره‌بار، محصولات دامی، پروتئینی، لبنی، آجیل، حبوبات و سایر اقلام کشاورزی و فرآوری شده شهروندان تهرانی را فراهم سازند.


به گزارش همشهری، سازمان میادین میوه و تره‌بار همچنین به‌منظور تنظیم بازار ضمن راه‌اندازی 44بازار موقت، 5 بازار جدید نیز راه‌اندازی کرده است. دیروز سیداحمد صفوی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در نشستی با خبرنگاران همچنین از طرح تخفیف محصولات لبنی و خشکبار از 5تا 25درصد خبر داد و گفت: از ابتدای بهمن‌ماه ستادی را تشکیل داده‌ایم و تلاش کرده‌ایم سبد محصولات مورد نیاز شهروندان به مناسبت نوروز را به بهترین شکل ممکن از لحاظ کیفیت و با کمترین هزینه عرضه کنیم.

یکی از اقدامات انجام شده توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار اختصاص 10درصد غرف میادین به محصولات بسته‌بندی شده، گواهی‌شده و دستچین است تا امکان تأمین سلایق مختلف در بازارهای میادین فراهم شود. همچنین به‌گفته صفوی در طرح استقبال از نوروز تلاش شده تا برخی غرف غیرفعال، فعال شده و به محصولات پرمصرف اختصاص یابد.

امسال در سطح 70بازار سعی شده تا محل‌هایی برای عرضه هفت‌سین، گل و گلدان و ماهی قرمز اختصاص‌یابد. این اقدام به‌گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با هدف کاهش سفرهای درون‌شهری و اتلاف وقت شهروندان صورت خواهد گرفت. یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور کاهش سفرهای درون‌شهری اجرای طرح سفارش غیرحضوری است. در این‌باره صفوی از تشکیل سامانه‌ای خبر داد که با مشارکت بخش خصوصی در سایت سازمان میادین (mayadin.Tehran.ir) به انجام رسیده است.

افزایش ساعت کار برخی بازارها

از دیروز 24اسفند تا فردا 26اسفند ساعت کار میادین از 7:30صبح تا 13 و پس از آن از 14:30 تا 21 خواهد بود. همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 27 و 28اسفند از ساعت7:30 صبح تا 23 به‌صورت یکسره باز خواهند بود. به‌گفته صفوی روز پنجشنبه 29اسفند نیز ساعت کار میادین از 7:30صبح تا 17:30خواهد بود.

روز جمعه و شنبه اول و دوم فروردین بازارهای میادین میوه وتره‌بار بسته خواهد بود ولی از روز یکشنبه سوم فروردین و دوشنبه چهارم از 8صبح تا 13برای عرضه خدمات آماده خواهند بود. به‌گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در روز 13فروردین‌ماه نیز قرار است در برخی بوستان‌های فرامنطقه‌ای فضاهایی به همین منظور در اختیار مردم قرار گیرد. وی درباره تشدید نظارت‌ها و کنترل در میادین تصریح کرد: برای کنترل بهداشتی محصولات اکیپ‌های ویژه‌ای، نظارت بر این موضوع را برعهده دارند. صفوی از تشکیل 12اکیپ ویژه بهداشتی از سوی وزارت بهداشت خبرداد. این اکیپ‌ها بهداشت محیط، بهداشت و سلامت فرد عرضه‌کننده و همچنین بهداشت محصول قابل عرضه را کنترل خواهند کرد.

همچنین 15اکیپ ویژه شامل معاونین، مدیران و کارشناسان کار نظارت بر کیفیت محصولات و کنترل قیمت‌ها را دنبال می‌کنند تا جلوی سوءاستفاده و تخلفات احتمالی گرفته شود. قرار است در پایان طرح استقبال از نوروز عملکرد و رفتار متصدیان و کارگران تحت ارزیابی قرار گیرد و کسانی که بهترین عملکرد را داشته باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. بنابراین گزارش 60درصد از شهروندان تهرانی، 35درصد از محصولات مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره‌بار تأمین می‌کنند. همچنین 25درصد شهروندان بخش عمده‌ای از نیازهای خود را از میادین تأمین می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین همچنین گفت: قیمت محصولات عرضه‌شده در میادین میوه وتره‌بار 40درصد ارزان‌تر از بازارهای مشابه در سطح شهر است. به‌گفته صفوی، 19درصد محصولات پروتئینی توسط سازمان میادین عرضه می‌شود و در پایانه‌های میدان بهمن و پیروزی نیز 50درصد مرغ تهران عرضه می‌شود و در میدان بعثت نیز70درصد عمده آبزیان میادین تأمین می‌شود.

کد خبر 253266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز