همشهری آنلاین – محمد رسولی : تا پایان سال 2008 یک میلیارد کامپیوتر مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت

گزارش سایت eWEEK.com حاکی از آن است که پس از گذشت 31 سال از عمر کامپیوترهای خانگی، رشد و فراگیر شدن آن بسیار سریع و خارق‌العاده بوده و جالب آنکه طبق همین گزارش، هفت سال پس از آن یعنی در سال 2015 تعداد کامپیوترهای خانگی به 2 میلیارد عدد خواهد رسید. بیشترین افزایش‌ها در سه دهه اول مربوط به استفاده از کامپیوترها در تجارت و منازل و به دلایلی مانند انجام امور روزانه، استفاده از تکنولوژی جدید و کارآمدتر، کاهش قیمت سخت‌افزارها و فراگیر شدن اینترنت ذکر شده است. همچنین رشد سالانه تعداد کامپیوترها بین سال 2003 تا 2015 ، 12 درصد بوده و تقریبا ثابت خواهد ماند.
اما نکته دیگری که تاثیر بسیاری بر افزایش تعداد کامپیوترهای خانگی ، مخصوصا در کشورهایی نظیر چین، برزیل، هند و روسیه خواهد داشت، رشد و توسعه اقتصاد این کشورها و همچنین رشد زیربنای  IT‌(تکنولوژی اطلاعات) در این کشورها است که باعث افزایش جمعیت PC ها خواهد گردید. لازم به ذکر است تا سال 2015، این 4 کشور هر کدام به تنهایی و سالانه مبلغ 775 میلیون دلار هزینه خرید PCهای جدید خواهند کرد.
طبق این تحقیق، به نظر می‌رسد فروشندگان کامپیوترهای خانگی در سال‌های آینده با مشکلات فراوانی مواجه شوند زیرا مونتاژ این تعداد کامپیوتر و همچنین ارتقاء کامپیوترهای قدیمی، امری بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 24103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز