پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین-محمد رسولی: نوت‌بوک‌ها نیز اکنون می‌توانند در مقایسه با کامپیوترهای خانگی قدرت‌نمایی کنند زیرا امکانات آنها به امکانات موجود بر روی کامپیوترهای رومیزی نزدیک شده‌است.

شرکت هیتاچی، یکی از بزرگترین سازندگان هارد دیسک مخصوص نوت‌بوک‌، اعلام کرد که موفق به ساخت هارد دیسک 500 گیگابایتی شده است. با اینکه این هارد دیسک کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از هارد‌دیسک‌های موجود است، ولی قابل جایگذاری در نوت‌بوک است.

این هارد دیسک توانایی ذخیره 500 ساعت فیلم دیجیتال ویدیویی یا 250 بازی گرافیکی یا 125 هزار عدد موسیقی 4 دقیقه‌ای است.هیتاچی اعلام کرده  که این هارد جدید از فوریه 2008 در بازار خواهد بود و شرکت‌های سازنده نوت‌بوک می‌توانند برای محصولات خود روی آن حساب کنند.

شرکت AsusTek سازنده تایوانی نوت‌بوک نیز اعلام کرده که به‌زودی نوت‌بوک‌های خود را با دو عدد از این هاردهای جدید  روانه بازار می‌کند. چنانچه این اتفاق روی دهد، اولین نوت‌بوک جهان با ظرفیت 1 ترابایت خواهد بود.

سال گذشته در چنین روزهایی بود که اولین کامپیوتر رومیزی  با ظرفیت 1 ترابایت هارد دیسک روانه بازار گردید. این شرکت همچنین اعلام کرده که در ماه مارس 2008 مدل‌های M50  و M70  خود را با یک ترابایت هارد دیسک روانه بازار خواهد کرد ولی هنوز قیمت نهایی آنها را اعلام نکرده است.

لازم به ذکر است که اکنون بزرگترین هارد دیسک نوت‌بوک مربوط به شرکت وسترن دیجیتال است که 320 گیگابایت ظرفیت دارد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 40820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز