همشهری آنلاین: مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی از تشکیل کارگروه هایی برای اجرایی شدن درخواست‌های رئیس جمهور در موضوع زنگ انشاء، گسترش فرهنگ مطالعه و روش های صحیح گفت وگو خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد بطحایی درباره تقویت زنگ انشا و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان افزود: بر اساس سخنان رئیس جمهور برنامه‌هایی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و روش های صحیح گفت وگو مدنظر داریم.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی با اشاره به اینکه زنگ انشا و نگارش به دلیل پیچیدگی‌های آن در زمان طولانی‌تری ممکن می‌شود، اظهار داشت: در خصوص کتابخوانی و گفت وگو به نتایجی رسیده‌ایم که تلاش می‌کنیم در سال تحصیلی جاری آنها را اجرایی کنیم.

وی گفت: باید توجه داشت که سال تحصیلی شروع شده است و هر تصمیم جدید برای اضافه شدن یک زنگ به تعداد زنگ‌های مدارس می‌تواند در حوزه برنامه ریزی درسی مشکل ایجاد کند.

وی ادامه داد: اضافه کردن یک زنگ به ساعات درسی مدارس در سال تحصیلی جاری ممکن نیست و باید این نوع از تغییرات را بعد از سال تحصیلی اعمال کرد اما می‌توان از ظرفیت‌های فوق برنامه یا ظرفیت برخی دروس مرتبط مانند تاریخ و ادبیات برای تحقق بخشی از خواست های رئیس جمهور استفاده کرد.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی افزود: بخشی از نظرات را در سال تحصیلی جدید تامین می کنیم و در سال تحصیلی آینده تغییراتی را در برنامه درسی اعمال خواهیم کرد.

کد خبر 240897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز