دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلویزیون دولتی عراق گزارش داد: قانونگذاران عراقی امروز (دوشنبه 21خرداد) به برکناری رییس مجلس این کشور رای مثبت دادند

به گزارش ایسنا، محمود المشهدانی رییس پارلمان عراق، به دنبال ضرب و شتم یکی از نمایندگان عضو ائتلاف شیعه در پارلمان عراق از سوی محافظان شخصی‌اش با اعمال فشارهای گسترده برای استعفا از پستش روبه‌رو شده بود.

المشهدانی به دنبال اتهامات علیه وی مبنی بر اینکه بعد از درگیری لفظی‌اش با یکی از نمایندگان به محافظان شخصی‌اش اجازه‌ ضرب و شتم این نماینده‌ ائتلاف یکپارچه را داده بود، با اعمال فشارهای اکثر جناح‌های پارلمانی برای کناره‌گیری از این پست روبه‌رو شده بود.

پارلمان عراق امروز نشست علنی را برای بررسی راه‌حل‌ها و پیشنهادات نمایندگان پارلمان جهت تعیین جانشین‌ به جای مشهدانی برگزار کرد.

این در حالی است که جبهه‌ توافق عراق که المشهدانی عضو آن است، ارایه‌ فرصت بررسی این مساله و معرفی نامزد جایگزین و راضی ساختن المشهدانی به استعفا به منظور حفظ آبروی این جبهه را خواستار شده بود.

پارلمان عراق هم‌چنین طی روز یکشنبه و امروز جلسه‌ محرمانه‌ای را برای بررسی درخواست اعضای پارلمان مبنی بر کناره‌گیری المشهدانی از این پست و تعیین جایگزین دیگری از جبهه‌ی توافق به جای وی برگزار کرد.

کد خبر 24080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز