همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل توافق ژنو را گامی مثبت در جهت برقراری ارتباط علمی ایران با دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا عنوان کرد.

ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اتفاقات مثبت توافق ایران با گروه 5+1 در خصوص مبادلات علمی کشورمان با این کشورها، گفت: هر نوع تحول در سیاست خارجی و بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 5+1 در همه زمینه‌ها به خصوص در همکاری علمی اثر بیشتری دارد.

وی با یادآوری اینکه ایران با کشورهای 5+1 پیش از این هم همکاری علمی داشت، ادامه داد: بر اساس دیپلماسی علمی و فناوری با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس همکاری می‌کنیم اما چالشها و منازعات سیاسی در بهبود روابط و همکاریهای علمی تاثیر منفی زیادی داشت.

رئیس مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم با بیان اینکه توافق ژنو در گسترش این همکاریها اثر گذار است، افزود: ایران به تدریج باید سیگنال‌های این تاثیر گذاری را دریافت کند البته این امر بستگی به ما هم دارد و باید افزایش همکاری با این کشورها را از جایی آغاز کرد هر چند به این سادگی نمی‌توان ارتباط‌‌‌های قطع شده را دوباره برقرار کرد.

قربانی درباره کشورهایی که اگر ایران با آنان ارتباط علمی برقرار کند بهتر است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی بورس و غیربورس همچنین جمعیت مسلمان ایرانی در انگلیس به عنوان یک منبع قدرت حضور دارند، این کشور در اولویت ارتباط علمی قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، از نظر نوع ارتباط و همکاری همچنین روابط دیپلماتیک، هم اکنون اولویت ارتباط با دانشگاه‌های انگلیس و آمریکاست.

کد خبر 240745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز