همشهری آنلاین: رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، توافق اخیر ژنو را گامی مثبت در جهت گسترش ارتباطات و همکاری‌های علمی ایران با کشورهای گروه ۱+۵ از جمله دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ارسلان قربانی درباره تاثیرات مثبت توافق ایران با گروه 1+5 از جمله گسترش تبادلات و همکاری‌های علمی بین‌المللی کشورمان با کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: هر نوع تحول در سیاست خارجی و بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 پیامدهای مثبتی را در همه زمینه‌ها به ویژه توسعه همکاری علمی بین‌المللی با این کشورها دربرخواهد داشت.

وی با اشاره به همکاری‌های قبلی ایران با کشورهای 1+5 افزود: بر اساس اصول دیپلماسی علم و فناوری، ایران با همه کشورهای جهان به جز رژیم اشغالگر قدس همکاری علمی دارد، لکن تاثیرات منفی چالش‌ها و منازعات سیاسی در روند روابط و همکاری‌های علمی بین‌المللی قابل انکار نیست.

دکتر قربانی در خصوص اولویت همکاری‌های علمی با کشورهای خارجی به ویژه اعضای گروه 1+5 افزود: حضور جمعیت قابل توجه ایرانیان و مسلمانان در کشورهای آمریکا و انگلیس، این کشورها را در اولویت ارتباطات علمی با اعضای گروه 1+5 قرار می‌دهد.

کد خبر 241613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز