همشهری آنلاین: مشاور عالی وزیر علوم با اشاره به مسائل و مشکلات موجود، گفت: امروزه تقویت ارتباط بین دولت‌ با جامعه علمی و دانشگاهی حیاتی است.

دکتر جعفر توفیقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان دکتر روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود مبنی بر اینکه "دولت با دانشجویان آشتی می‌کند"، در ازیابی خود از ابعاد آن اظهار کرد: در دولت قبلی دانشگاه‌ها و دانشمندان ما نقش پررنگی در نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی نداشتند، اما امروز این ارتباط، ارتباطی ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر مسائل و مشکلات به گونه‌ای پیچیده است که هیچ کشوری نمی‌تواند بدون اتکا به ظرفیت‌های علمی خود، راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات جامعه خود پیدا کند.

توفیقی با بیان اینکه دولت‌ها باید ارتباط فعالی با جامعه علمی خود داشته باشند، تصریح کرد: در دولت قبلی این ارتباطات کمی کمرنگ شده بود و دانشگاه‌ها تا حدی در حاشیه قرار گرفته بودند، به طوری که کمتر احساس می‌شد که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاهیان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود.

مشاور عالی وزیر علوم با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، گفت: در دولت جدید این شور، نشاط و امید ایجاد شده و دانشگاهیان می‌توانند حضور بیشتری در نظام تصمیم‌سازی داشته باشند که قطعا این کار می‌تواند کیفیت سیاست‌گذاری‌ها و راهبردها را افزایش دهد.

کد خبر 240589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز