همشهری آنلاین: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم از شکل جدید برخورد حقوقی با موسسات غیرمجاز آموزش عالی خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برخورد با موسسات آموزش عالی غیرمجاز که بدون مجوز مدرک صادر می کنند، گفت: در این زمینه اطلاعات مورد نیاز در حال جمع آوری است و برخورد با این موسسات در دستور کار معاونت حقوقی وزارت علوم قرار دارد.

وی ادامه داد: به علت اهمیت برخی برنامه های کاری این موضوع که برای وزارت علوم هم مهم است در دستور کار نبود اما به زودی تصمیمات جدید در رابطه با این قبیل موسسات اتخاذ می‌شود.

معاون حقوقی وزارت علوم با تاکید بر اینکه در اولین فرصت با موسسات غیرمجاز آموزش عالی برخوردها را آغاز می‌کنیم از شکل جدید برخورد حقوقی با این موسسات خبر داد.

نصیری قیداری تاکید کرد: به منظور افزایش کیفیت در آموزش عال که یکی از محورهای برنامه های وزیر علوم هم به شمار می‌آید، برخورد با این نوع مراکز غیرمجاز نیز از اولویت ها است.

وی با بیان اینکه این موسسات علاوه بر نداشتن مجوز، خود را حرفه ای می دانند، ادامه داد: تعریف هیأت علمی، برگزاری دوره و صدور مدرک از جمله اقدامات این موسسات به شمار می‌آید.

به گفته معاون حقوقی وزارت علوم، برخورد با این موسسات ساده نیست و به علت تنوع این موسسات لازم است برخوردهای متفاوتی با آنان انجام شود.

کد خبر 240936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز