همشهری آنلاین: خشونت و درگیری ها در بنگلاش درحالی ادامه دارد که جناح مخالف روز شنبه بار دیگر از مسدود کردن ۷۲ ساعته تمامی راه های ارتباطی زمینی، دریایی و هوایی در این کشور خبر داد.

مخالفان دولت در بنگلادش راههای ارتباطی کشور را مسدود کردند

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز آن ایر هند حاکی است اعتراض طرفداران مخالف دولت در بنگلادش کماکان ادامه دارد و معترضین همچنان خواستار کناره گیری شیخ حسینه نخست وزیر کشور و به تعویق انداختن برگزاری انتخابات تا زمان توافق طرفین درمورد یک دولت ناظر بر انتخابات این کشور هستند.

در بحبوحه افزایش خشونت ها در بنگلادش، پلیس صبح روز شنبه اقدام به بازداشت دبیرکل و عضو کمیته اجرایی حزب مخالف ملی بنگلادش کرد و درعین حال 12 تن دیگر از اعضای این حزب روز گذشته به اتهام ایجاد حریق طی اعتراض های قبلی تحت پیگرد قرار گرفتند.

براساس این گزارش، هم اکنون راه های ارتباطی داکا پایتخت بنگلادش به شهر چیتاگونگ و نیز مسیرهای ارتباطی چیتاگونگ به سیهلت به دلیل اقدام مخالفان در مسدود کردن خطوط آهن از صبح روز شنبه بسته شده است.

این درحالی است که درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفان که اقدام به مسدودکردن راه های ارتباطی می کنند، دستکم 10 مجروح به جا گذاشته است.

براساس این گزارش، در شهر راجشاهی بنگلادش نیز 5 کامیون و دو دستگان مینی بوس به آتش کشیده شده و معترضین با آتش زدن لاستیک ها اقدام به مسدودکردن جاده ها کرده اند.

همچنین چندین بمب دست ساز در نقاط مختلف پایتخت منفجر شده و دفتر حزب ملی بنگلادش نیز در قاضی پور به آتش کشیده شده است.

خشونت های سیاسی در بنگلادش طی هفته های اخیر شدت گرفته است و مخالفان دولت به رهبری خانم خالده ضیا نخست وزیر سابق و خانم شیخ حسینه نخست وزیر فعلی کشور موفق به حل مناقشه فیمابین برسر نحوه برگزاری انتخابات نشده اند.

براساس این گزارش، مخالفان خواستار برکناری حسینه از قدرت و تشکیل یک دولت موقت متشکل از افراد غیر وابسته به احزاب سیاسی جهت نظارت بر انتخابات هستند، اما وی با رد این درخواست یک دولت به اصطلاح تمام حزبی را در اوایل ماه جاری میلادی به منظور نظارت بر انتخابات تشکیل داد.

این کابینه جدید 29 نفری بنگلادش مرکب از اعضای حزب عوامی لیگ به رهبری شیخ حسینه و پنج نفر دیگر از احزابی است که همگی از هم پیمانان حسینه محسوب می شوند. حسینه خواستار پیوستن خالده ضیا به این دولت شده اما حزب ˈملی گرای بنگلادشˈ به رهبری وی این درخواست را رد کرده است.

کد خبر 240654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز