همشهری آنلاین: درپی تشدید اعتراضهای سیاسی در بنگلادش در روز سه شنبه که با پرتاب بمب‌های بنزینی همراه بود، دستکم هفت تن از مسافران یک اتوبوس کشته و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند.

اعتراض های سیاسی در بنگلادش ۷ کشته برجای گذاشت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از داکا، یوتام چاکرابارتی رییس پلیس محلی بنگلادش گفت: پرتاب بمب های بنزینی در تداوم اعتراض های خشونت آمیز، سحرگاه امروز به آتش گرفتن یک اتوبوس مملو از مسافر در منطقه شرقی ˈکومیلاˈ در داکا پایتخت بنگلادش انجامید.

این اعتراض ها در بنگلادش درپی برپایی یک اعتصاب عمومی سراسری از سوی جناح مخالف دولت که خواهان برگزاری انتخابات جدید در این کشور هستند، شدت گرفته است.

این درحالی است که حمله با بمب های بنزینی که گفته می شود ازسوی برخی از فعالان معترض صورت می گیرد تاکنون به کشته شدن دستکم 53 تن در بنگلادش انجامیده است.

جناح مخالف به رهبری ˈخالده ضیاءˈ نخست وزیر پیشین بنگلادش از تاریخ 5 ژانویه ( 15 دی) که سالروز برپایی انتخابات این کشور است، خواستار مسدود کردن راههای ارتباطی در سراسر این کشور به منظور برکنار کردن ˈشیخ حسینهˈ نخست وزیر این کشور شده است.

ˈخالده ضیاءˈ و حامیان وی که سال گذشته میلادی خواستار تشکیل یک شورای بیطرف نظارتی بودند، انتخابات بنگلادش را که به پیروزی نخست وزیر کنونی برای یک دوره پنج ساله دیگر منتهی شد، تحریم کرده بودند.

 

کد خبر 286234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha