گروه ادب و هنر: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر با اجرای احسان علیخانی و حضور مدیران شهرداری تهران و سازمان بهزیستی و انبوه کودکان شاپرکی پایتخت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

پرواز شاپرک‌ها بر فراز آسمان آبی تهران

 محمدهادی ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه هنر می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را به مردم معرفی کند، گفت: من معتقدم هنر در قالب ابزاری برای اصلاح اجتماعی می‌تواند فریادگر دردهایی باشد که امروز در شهرها و جوامع مختلف با آن مواجه هستیم. وقتی 35هنرمند دور هم جمع می‌شوند و از زاویه خود به موضوع کودکان کار نگاه می‌کنند، این یعنی هنر از بهترین راه‌ها به حل مشکلات و دردهای اجتماعی می پردازد. وی تشیع را مکتبی دانست که زرق و برق دنیا را ارزش نمی‌داند و اگر بی‌عدالتی در جامعه دیده شود، هنرمند باید صدای دادخواهی مردم برای بیان دردها باشد. ایازی در پایان گفت: شهرداری تهران این آمادگی را دارد که برای تاسیس بنیاد شاپرک‌های شهر از هیچ حمایتی دریغ نکند. موضوع کودکان کار از مهم‌ترین آسیب‌های جوامع امروزی دنیاست که باید بیش از اینها به آنها فکر کرد.

شهرام گیل‌آبادی، دبیر نخستین جشنواره شاپرک‌های شهر، دیگر سخنران مراسم اختتامیه بود که از تلاش 35هنرمند متعهد برای برگزاری این رویداد و همکاری شهرداری تهران و بهزیستی تشکر کرد. پس از اهدای جوایز به برگزیدگان بخش‌های مختلف، محمد علیزاده روی صحنه رفت و به درخواست کودکان حاضر در سالن 2قطعه «هواتو کردم» و «شهر باران» را در میان استقبال شورانگیز بچه‌ها اجرا کرد. کامران رسول‌زاده هم با اجرای «بچه‌های ته خط» و «دنیا باید زغال‌فروش می‌شد» حال و هوایی دیگر به سالن داد. تقدیر از ابوالفضل جلیلی و ابراهیم فروزش که سال‌ها در حوزه فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان فعال بوده‌اند، دیگر بخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر در سالن همایش‌های برج میلاد تهران بود. حضور علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی به همراه مریم نشیبا گوینده قدیمی رادیو و مجری برنامه محبوب شب‌به‌خیر کوچولو هم از بخش‌های جذاب این مراسم بود که به تناوب روی صحنه آمدند و در اجرای برنامه به علیخانی کمک کردند.

کد خبر 240564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز