همشهری آنلاین: گروهی از مردم در بانکوک پایتخت تایلند روز جمعه در ادامه اعتراضات خود به دولت و اشغال وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی، ستاد مشترک ارتش این کشور را نیز اشغال کردند.

ستاد مشترک ارتش تایلند در دست معترضان

به گزارش ایرنا، یینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر تایلند روزگذشته در یک سخنرانی تلویزیونی پس از کسب رای اعتماد مجلس نمایندگان از معترضان این کشور خواست به تظاهرات خود پایان دهند و طرح گفت وگو با مقامات را بپذیرند، اما رهبر مخالفان اعلام کرد که معترضان هرگز با دولت یینگلوک شیناواترا گفت وگو نخواهند کرد و از معترضین خواست به اعتراضات خود ادامه دهند و همچنان ادارات دولتی را اشغال نمایند.

به گزارش ایرنا، روزنامه بانکوک پست در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد معترضین امروز در حیاط مقابل ساختمان ستاد فرماندهی ارتش جمع شدند.

رهبران معترضان از تظاهرکنندگان خواسته اند به ارتش فشار بیاورند تا در کنار آن ها قرار گیرد.

طی چند روز گذشته تحلیل گران منطقه احتمال کودتا در تایلند را که از سال 1932 شاهد 18 کودتای نظامی و یا تلاش برای کودتا بوده است، رد نمی کنند.

آخرین کودتا در سال 2006 برای سرنگونی برادر نخست وزیر کنونی تایلند انجام شد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه تایلندی همچنین از مستقر شدن معترضان در چند نقطه حساس بانکوک از جمله در اطراف مقر حزب ˈفئوتایˈ حزب حاکم این کشور خبر داد.

دادگاه قانون اساسی تایلند روز چهارشنبه هفته جاری درخواست مخالفان دولت برای انحلال حزب حاکم و تقاضای حزب حاکم بر این کشور برای اصلاح قانون اساسی را رد کرد.

کد خبر 240500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز