همشهری آنلاین: شهر بانکوک، پایتخت تایلند به عنوان پرگردشگرترین شهر جهان در سال گذشته میلادی معرفی شد.

بانکوک

به گزارش ایسنا ،سازمان بین‌المللی اقتصادی «مسترکارد» در گزارشی که دوشنبه ( 6 خرداد) منتشر کرد، شهر «بانکوک» را به عنوان پرگردشگرترین شهر جهان در سال 2012 معرفی کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، بر اساس آمار ارائه شده از سوی دولت تایلند، بانکوک در سال 2012 میزبان نزدیک به 16 میلیون گردشگر بوده و توانست جای لندن را در رده‌بندی پرگردشگرترین شهر جهان بگیرد.

این برای نخستین‌بار است که شهری در آسیا عنوان پرگردشگرترین شهر جهان را به دست می‌آورد.

بر اساس این رده‌بندی که با بررسی تعداد گردشگران 132 شهر تهیه شده، لندن با میزبانی از 15 میلیون و 960 هزار گردشگر در رتبه دوم جهانی و پاریس نیز با میزبانی از 13 میلیون و 120 هزار گردشگر در سال 2012 در رتبه سوم جهانی قرار گرفت.

در این شرایط، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی سه تا پنج سال آینده حدود 50 میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی جذب صنعت گردشگری تایلند و به‌ویژه بانکوک شود که این امر علاوه‌بر ایجاد هزاران شغل‌ جدید، رشد پنج تا هفت درصدی اقتصادی تایلند را به دنبال دارد.

در حال حاضر حدود دو میلیون‌ نفر در صنعت گردشگری تایلند به طور مستقیم و غیرمستقیم به کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت شش درصد «تولید ناخالص داخلی» این کشور را به خود اختصاص داده است.

تایلند در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت بوده؛ تا آنجا که در سال ‌2009 با وجود وقوع بحران جهانی اقتصادی که کاهش تمایل مردم جهان به سفر را در پی داشت، میزبان ‌14 میلیون گردشگر بود.

کد خبر 216407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز