یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، این هفته در باغ کتاب برپاست. این نمایشگاه از یک‌شنبه سوم آذر گشایش یافت و فعالیت آن تا شنبه نهم آذرماه ادامه دارد.

مهمانی برای یار مهربان

این نمایشگاه سالانه، به‌منظور تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌ها و بالا رفتن سطح مطالعه‌ی دانش‌آموزان از سوی شهرداری تهران و با همت مؤسسه‌ی نشر شهر برگزار می‌شود. بیش از ۴۵۰ ناشر در یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان حضور دارند و بیش از ۲۱هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کرده‌اند. اگر مسئولان خرید کتاب برای مدرسه‌ها خوش‌سلیقه‌ باشند و کتاب‌های مناسبی انتخاب کنند؛ این فرصت خوبی است که چند کتاب به کتاب‌های مدرسه‌ها اضافه شود.

امیر مسعود شهرام‌نیا، دبیر یازدهمین جشنواره‌ی یاد یار مهربان، درباره‌ی بخش‌های جنبی نمایشگاه می‌گوید: «طبقه‌ی فوقانی نمایشگاه به بخش جنبی اختصاص دارد. در این بخش، شرکت‌هایی که تولیدات مرتبط با مدارس و دانش‌آموزان را تولید می‌کنند، در فضایی غیرحمایتی و آزاد، به عرضه‌ی محصولات خود می‌پردازند.»

او می‌گوید: «هم‌چنین نشست‌های جنبی در نمایشگاه برگزار می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها، نشست‌های شهرداران مناطق مختلف شهری با مدیران مدارس همان مناطق است. در این نشست‌ها، مدیران مدارس می‌توانند مشکلات خود را با شهردار منطقه‌ی خود در میان بگذارند.»

* * *

ترویج کتاب‌خوانی

امسال برای ترویج کتاب‌خوانی، تشکیل چندین کارگاه نیز در غرفه‌ی فرهنگ‌سرای کتاب در نظر گرفته شده که عمده‌ی آن‌ها با هدف توسعه‌ی مطالعه و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند. محمد دکامئی، مدیر امور کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «فرهنگ‌سرای کتاب در هفته‌ی کتاب در همه‌ی مناطق یک برنامه‌ی ویژه داشت و در نمایشگاه یاد یار مهربان هم غرفه‌ای دارد که در این غرفه تمام فعالیت‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه‌ی کتاب معرفی می‌شود.»

او می‌گوید: «هم اکنون ۸۲ کتابخانه زیر نظر شهرداری تهران فعالیت می‌کنند که جزو فعال‌ترین کتابخانه‌های کشور هستند. در نمایشگاه یاد یار مهربان، مدارس می‌توانند به عضویت کتابخانه‌های شهرداری تهران در بیایند و اگر عضو یک کتابخانه شوند از بقیه‌ی کتابخانه‌ها هم می‌توانند استفاده کنند.»

* *‌ *

اعتبارات مدرسه‌ها

در نمایشگاه یاد یار مهربان، در این دوره اعتباری برای خرید کتاب ۵۲۰۰ مدرسه در نظر گرفته شده است که مدارس ابتدایی ۴۵۰هزار تومان، راهنمایی ۵۰۰هزارتومان و متوسطه ۶۵۰هزار تومان اعتبار خرید کتاب رایگان دارند. حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها نیز به‌طور متوسط یک میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب‌های مورد نیاز خود را دارند.

* * *

تخفیف ویژه

امسال هم مثل سال‌های گذشته،‌ مدرسه‌ها علاوه بر اعتبار درنظر گرفته شده، می‌توانند از تخفیف 30 درصدی و عموم بازدیدکنندگان از تخفیف ۲۵ درصدی بهره‌مند شوند.

نمایشگاه یاد یار مهربان از ساعت ۸ تا ۱۶ در باغ کتاب تهران، آماده‌ی پذیرایی از دوستداران کتاب است. نشانی باغ کتاب تهران: بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)،‌ بعد از ایستگاه متروی شهید حقانی، ورودی اراضی عباس آباد، جنب کتابخانه‌ی ملی.

کد خبر 240432
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز