چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسخه‌ای از اولین کتابی که در آمریکا به چاپ رسیده‌است در یک حراجی در نیویورک به فروش رسید.

براساس گزارش CNN، گران‌قیمت‌ترین کتاب جهان روز گذشته به قیمت 14.16 میلیون دلار در حراجی ساتزبیز در نیویورک به فروش رسید. کتاب Bay Psalm Book اولین کتابی است که در آمریکا نوشته و چاپ شده‌است و فروش آن رکوردی جدید در زمینه قیمت کتاب‌های حراج‌شده به ثبت رساند.

خریدار این کتاب دیوید روبنستاین نام دارد که یکی از 11 نسخه باقی مانده از این کتاب‌ها را خریداری کرده‌ و قصد دارد با قرض دادن آن به کتابخانه‌های عمومی در آمریکا آن را با همه مردم به اشتراک بگذارد و در نهایت کتاب را در یکی از این کتابخانه ها برای طولانی مدت امانت بگذارد.

کتاب مزامیر

Bay Psalm Book ترجمه‌ای از مزامیر‌نامه انجیلی است که توسط پیوریتن‌ها (گروهی از دینداران انگلیسی در سده‌های شانزدهم و هفدهم میلادی) بود نگاشته شده و بخش مهمی از مراسم کلیسای آنها را تشکیل می‌داده‌است. به گفته دیوید ردن قائم‌مقام حراجی ساتبیز اهمیت این کتاب از این رو است که کتاب به نوعی نشانی از آغاز تمدن غربی در آمریکا است، به گفته وی در حقیقت این کتاب اولین شعری است که در آمریکا سروده شده‌است.

درحال حاضر 11 نسخه از هزار و 700 نسخه‌ای که از این کتاب چاپ شده‌اند، در مجموعه‌های دانشگاهی مختلف از جمله هاروارد، ییل، آکسفورد، کتابخانه عمومی نیویورک و کتابخانه هانتینگتون باقی مانده‌اند و مابقی این کتاب‌ها از بین رفته‌اند.

کد خبر 240368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز