مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروی مرسدسی که بیش از نیم قرن قدمت داشته و زمانی توسط مشهورترین راننده فرمول یک رانده شده بود به گران‌قیمت‌ترین خودرویی تبدیل شد که تاکنون در حراجی به فروش رسیده است.

مرسدس

براساس گزارش CNN، این خودروی مرسدس که زمانی توسط خوان مانوئل فانجیو مشهورترین راننده فرمول یک جهان رانده شده‌بود، روز جمعه به قیمت 29.56 میلیون دلار در جنوب انگلستان به فروش رسید.

مرسدس بنز W169R تولید سال 1954 بوده و فروشش به این قیمت رکورد سابق گران‌قیمت‌ترین خودروی فروخته شده در حراجی را شکست. پیش از این رکورد در اختیار فراری مدل 1957 بود که در سال 2011 به قیمت 13 میلیون دلار به فروش رسید.

مرسدس

حراجی بونهام که هویت خریدار این خودرو را فاش نکرده، فروش آن را به قیمت حدودا 30 میلیون دلار نقطه اوجی در تاریخ حراج خودروها می‌داند. به گفته رئیس این حراجی، مرسدس فروخته شده نه تنها یکی از مهمترین خودروهای موتوردار در قرن بیستم به شمار می‌رود، بلکه مهمترین خودروی مسابقه تاریخی جایزه بزرگ است که تاکنون در یک حراجی به فروش رسیده است.

فانجیوی آرژانتینی از این خودرو برای به دست آوردن دومین جایزه از پنج جایزه جهانی‌اش در رقابت‌های اتوموبیل‌رانی استفاده کرد. پس از آن این خودرو در موزه قرار گرفت. وی در 45 درصد از رقابت‌های جایزه بزرگی که درآنها شرکت کرد به قهرمانی رسید. وی در چهار تیم مختلف نیز به قهرمانی دست پیدا کرده‌است و در عین حال در سال 1957 در سن 46 سالگی به عنوان مسن‌ترین قهرمان فرمول یک جهان نیز انتخاب شده‌است.

کد خبر 223057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز