همشهری آنلاین: مرکز حراج Southby در ژنو امروز سه شنبه 15 می 2012 شاهد حراج یکی از نادرترین نمونه های الماس در جهان با قیمت تقریبی سه میلیون پاوند است.

الماس 35 قیراطی "بیو سنسی" طی قرون و اعصار در میان تاج‌های پادشاهی پادشاهان فرانسه،‌ بریتانیا، هلند و پروس و همچنین در میان مجموعه ملکه‌ها،‌ ستاره‌های سینما و میلیاردرها دست به دست شده است. به گفته "دیوید بنت" فردی که حراج این الماس را به عهده دارد،‌ این سنگ قیمتی یکی از دوست داشتنی‌ترین و رومانتیک‌ترین سنگ‌های قیمتی است که تاکنون به حراج گذاشته شده به طوری که یکی از مشتریان با دیدن این سنگ قیمتی و تاریخی به گریه افتاده است.

این سنگ گلابی شکل در سال 1604 برای هنری چهارم خریداری شد تا همسر وی "ماری دو مدیچی" در زمان تاجگذاری آن را بر روی تاجش داشته باشد. پس از آن این سنگ به دست هلندی‌ها افتاد تا در مراسم ازدواج ویلیام دوم و ماری استورات استفاده شود.

"بیو سنسی" در سال 1702 توسط پادشاه پروس افتخار نصب شدن بر روی تاج سلطنتی این کشور را به دست آورد و تا کنون نسل به نسل در این کشور باقی مانده است. همین تاریخ جالب توجه سلطنتی باعث شده تا این سنگ ارزشمند از دیگر الماس‌های جهان شهرت بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳