همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در مطالعه جدیدی هشدار دادند که مصرف نوشیدنی‌های شیرین و حاوی قند، خطر ابتلا به سرطان رحم را در زنان افزایش می‌دهد.

  نوشابه‌های شیرین و خطر ابتلا به سرطان رحم

به گزارش ایسنا، به گفته پزشکان زنانی که عادت به مصرف حجم زیادی از این نوشابه‌ها دارند، 78 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان کشنده هستند.

سرطان رحم در زنان 50 سال به بالا شایع است و چهارمین سرطان شایع در انگلیس به حساب می‌آید که سالانه منجر به مرگ 2000 زن در این کشور می‌شود.

در این مطالعه که مدت 14 سال طول کشید، حدود 25 هزار زن که در دهه 50 و 60 سالگی بودند از نظر خطر ابتلا به سرطان رحم آزمایش شدند.

محققان دانشگاه مینه‌سوتا اظهار داشتند: قند موجود در نوشابه‌های غیرالکلی و شیرین عامل کلیدی اضافه وزن در زنان است.

آگاهی از این موضوع مهم است چون سلول‌های چربی، استروژن تولید می‌کنند و این هورمون یکی از فاکتورهای موثر در بروز سرطان رحم است. همچنین بدن زنان چاق انسولین بیشتری تولید می‌کند که یکی‌دیگر از هورمون‌های مرتبط با این سرطان به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل،‌ دکتر «ماکی اینوئو - چوی» از محققان این مطالعه نیز گفت: مصرف بیش از حد قند، دریافت کالری را در بدن بالا می‌برد و با به خطر انداختن سلامت عمومی، فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل چاقی، دیابت، بیماری قلبی و سرطان قرار می‌دهد.

کد خبر 239905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز