همشهری آنلاین: جلسه اضطراری بررسی آلودگی هوای اهواز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و نماینده وزارت نیرو و رئیس بخش ایمنی و بهداشت وزارت نفت در حاشیه اجلاس کنوانسیون تغییرات آب و هوا در ورشو لهستان تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با توجه به پیامدهای بارندگی اخیر در خوزستان برسلامت شهروندان آن استان تشکیل شد، مقرر شد تمهیدات فوری برای مقابله با پدیده بیماری و تنگی نفس در اهواز درنظر گرفته شود و با هماهنگی‌های لازم و کمک بخش‌های مختلف «نوع آلودگی»، «منشأ آلودگی» و «علت بیماری» تعیین شود.

با توجه به اینکه این پدیده ناشناخته بوده، طی 2هفته گذشته به‌رغم تلاش اداره کل حفاظت محیط‌زیست و استانداری خوزستان هنوز علت آن مشخص نشده است، در این جلسه از وزارتخانه‌های بهداشت، صنعت، نفت و نیرو خواسته شده تا کمیته ویژه‌ای را در سطح ملی سریعا تشکیل داده و موضوع را بررسی کنند.

براساس این گزارش، نتایج این جلسه به تهران منتقل و اقدامات لازم آغاز شده است. بر این اساس برای تعیین نوع و منشأ بیماری، هم‌اکنون سیستم‌های پایش آلاینده‌های خاص در حال انتقال از تهران به خوزستان هستند و روز جمعه (دیروز) این سیستم‌ها به اهواز رسیده و استقرار آنها در منطقه در حال انجام است.

کد خبر 239706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز