همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران امروز اعلام کرد: بر اساس گزارش های رسمی درسال گذشته، سه هزار نفر از شهروندان تهرانی به علت عوارض ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

 آلودگی هوا

به گزارش ایرنا محمد حقانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در دفتر مرکز معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران سال گذشته هشت درصد از مرگ و میر ها را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با معاینه فنی خودروها می توان از فوت 10 درصد از شهروندان تهرانی جلوگیری کرد .

حقانی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اروپایی که خودروهایی با استانداردهای یورو چهار تولید می شود، هر سال یا حداکثر هر دو سال موظف به انجام معاینه فنی هستند. در صورتی که در کشور ما که بسیاری از خودروهای تولیدی حتی استاندارد یورو یک را نیز نمی توانند کسب کنند، پنج سال از معاینه فنی معاف می شوند.

وی تصریح کرد: تغییر زمان معاینه فنی خودروهای نو از دو سال به پنج سال یک اشتباه بزرگ در کارنامه نمایندگان مجلس هشتم بود که انتظار می رود نمایندگان مجلس نهم نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: هدف اصلی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی افزایش بهره وری است و انتظار می رود وقتی موضوع خصوصی سازی در مجموعه ای اتفاق می افتد هدف مذکور مورد توجه قرار گیرد و تحت الشعاع اهداف جانبی قرار نگیرد.

حقانی افزود: به نظر می رسد واگذاری مراکز معاینه فنی به بخش خصوصی نیازمند تعریف تازه ای است به این معنا که ساز و کار این واگذاری به نحوی باشد که بخش خصوصی با کسب سود مورد انتظار، حافظ و امانتدار مصالح شهر و منافع شهروندان باشد.

کد خبر 240118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز