همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه جاده‌های قشم دارای بالاترین آمار تصادفات در استان هرمزگان است، از آغاز احداث جاده سراسری دو بانده رفت و برگشت به طول ۱۲۰ کیلومتر از بندر قشم تا بندر باسعیدو خبر داد و گفت: احداث این اتوبان ضمن ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل، منجر به کاهش تصادفات در قشم می‌شود.

شهریار مشیری در گفتگو با همشهری‌آنلاین با اعلام این خبر گفت: عملیات ساخت جاده سراسری از قشم تا باسعیدو در 20 فاز شش کیلومتری دیده شده که پیش‌بینی می‌شود ظرف یکسال به اتمام برسد.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه جاده سراسری از قشم تا باسعیدو، مسیر مواصلاتی ابتدا تا انتهای جزیره را فراهم می‌کند، گفت: در حال حاضر یک جاده قدیمی که بخش کوتاهی از آن دو بانده است، امکان ارتباط قشم و باسعیدو را فراهم می‌کند و متاسفانه آمار تصادفات منجر به مرگ در این جاده قدیمی بسیار بالا است.

وی با اشاره به تردد خودروهای مربوط به قاچاقچی‌ها از مسیر مواصلاتی فعلی بین قشم و باسعیدو، تصریح کرد: با بهره‌برداری از جاده سراسری دو بانده رفت‌وبرگشت بین قشم و باسعیدو، گیت‌های ورود و خروج به اتوبان دیده خواهد شد تا کنترل‌هایی که اعمال می‌شود، ورود خودروهای مربوط به قاچاقچی‌ها را دشوار و محدود کند.

کد خبر 239639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز