همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان که با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و وزارت ارشاد برگزار می شود، فرصتی مغتنم و به صرفه برای نوجوانان و کودکان تشنه یادگیری و مطالعه است.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه نوجوانان و کودکان مخاطبان اصلی این نمایشگاه تخصصی هستند، افزود: هر ساله با آغاز به کار نمایشگاه یاد یارمهربان، همزمان با بازدید شهروندان، کتابخانه های مدارس نیز تجهیز می شوند از همین رو نوجوانان و کودکان فرصت مطالعه منابع علمی جدید را با کمک این نمایشگاه به دست می آورند.

وی استقبال مردم از این گردهمایی فرهنگی را نیز بسیار خوب برآورد کرد و گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه در سنوات گذشته داشتم، بسیاری از ناشران از تمام شدن کتاب ها با تیراژ هزار جلدی در روزهای آخر خبر می دادند که حاکی از استقبال پر شور خانواده ها از نمایشگاه یاد یار مهربان است.

عضو چهارمین دوره شورای شهر با تاکید بر استمرار برگزاری نمایشگاه های کتاب چه به صورت عمومی و چه تخصصی در شهر تهران گفت: بسیاری از کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف امکان تهیه کتاب ندارند، فرصت مطالعه را تنها از طریق تجهیز کتابخانه های مدارس با حمایت این نمایشگاه به دست می آورند، از همین رو استمرار برگزاری یاد یار مهربان ضروری و به نفع کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام ناصحی برگزاری یاد یار مهربان در دو الی سه نقطه از پایتخت به طور همزمان را راهکاری مناسب برای ارتقا سطح کمی و افزایش اثرگذاری این نمایشگاه خواند و گفت: این نمایشگاه از ابتدا تاکنون به صورت منطقه ای و متمرکز در یک نقطه از شهر تهران برگزار شده در حالیکه اگر به صورت همزمان در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر برگزار شود، استقبال شهروندان پرشورتر و بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد شهرداری و وزارت ارشاد در خصوص برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان قدردانی و عنوان کرد: در سال های اخیر به حوزه کتاب و مطالعه کم توجهی شده در حالیکه سازمان فرهنگی شهرداری تهران و وزارت ارشاد کوشیده اند با برگزاری این نمایشگاه، در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام بردارند.
یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان سوم تا نهم آذر ماه در باغ کتاب برگزار می شود.

کد خبر 239611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز