همشهری‌آنلاین: مدیر انتشارات بین المللی حافظ گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای نمایشگاه یاد یار مهربان طی ۱۰ دوره برگزاری این است که موجب شده مدارسی که در گذشته کتابخانه های ضعیفی داشتند سال به سال غنی تر شوند و دانش آموزان به کتاب های بیشتری دسترسی داشته باشند.

عباس جهانگیری در گفتگو با ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه "یاد یار مهربان" با بیان اینکه انتشارات بین المللی حافظ در 10 دوره ای که این نمایشگاه برگزار شده حضور داشته است گفت: در این دوره از نمایشگاه نیز با 290 عنوان کتاب شرکت کرده ایم.

وی افزود: نمایشگاه هر ساله شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا می کند، مردم بیشتر با آن آشنا می شوند و این مساله باعث شده که در طی این چند ساله فضای بهتری برای فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود.

جهانگیری ادامه داد: یاد یار مهربان هر سال به غنی تر شدن کتابخانه های مدارس کمک می کند لذا اگر اعتباری توسط شهرداری به این نمایشگاه تخصیص می یابد نه تنها هزینه محسوب نمی شود بلکه در آینده شاهد نتایج روشن آن که همان توسعه کتابخوانی است خواهیم بود.

این ناشر در مورد کتاب های انتشارات حافظ در یازهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: کتاب های ما غالبا در زیرمجموعه حوزه کتب عمومی است و محتوای صنایع دستی و مبانی هنر دارد و می تواند برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تمامی عناوینی که ما در هر یک از این 11 دوره به نمایشگاه یاد یار مهربان ارائه کردیم مورد تایید کارشناسان قرار گرفته است و امیدواریم که در نمایشگاه هم مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گیرد.

یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان سوم تا نهم آذر ماه در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

کد خبر 209554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز