همشهری‌آنلاین: یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» (اهدای کتاب به مدارس تهران با انتخاب مدیران آموزشگاه‌ها) از ۳ تا ۹ آذرماه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که با حضور ناشران مکتوب کشور برگزار می‌شود، همچون سال‌های گذشته به همه مدارس شهر تهران در هر یک از مقاطع تحصیلی اعم از دولتی و غیردولتی اعتباری اختصاص می‌یابد که می‌توانند در خلال بازدید از نمایشگاه، نسبت به انتخاب کتب مورد نیاز واحد آموزشی خود اقدام کنند. علاوه بر مدارس، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های سطح شهر تهران وابسته به ارشاد و شهرداری از مخاطبان اصلی نمایشگاه و دریافت‌کنندگان هدایا هستند.

بر اساس آخرین آمار، تا کنون بیش از 450 ناشر برای حضور در یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» اعلام آمادگی کرده‌اند که این ناشران بیش از 21 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

در این دوره به 5200 مدرسه اعتبار اختصاص یافته که مدارس مقطع ابتدایی 450 هزار تومان، مقطع راهنمایی 500 هزار تومان و مقطع دبیرستان 650 هزار تومان اعتبار خرید کتاب رایگان خواهند داشت. حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها نیز به طور متوسط یک میلیون تومان اعتبار انتخاب و خرید کتاب‌های مورد نیاز را دارند.

این امکان برای کلیه مدارس و مدیران فراهم شده است تا اطلاعات تکمیلی مورد نیاز از جمله فهرست ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه، لیست کتاب‌های مورد تأیید واصله به دبیرخانه نمایشگاه همراه با قیمت و موضوع و مخاطب مربوط را از طریق مراجعه به پایگاه www.yym.ir مشاهده کنند. در این پایگاه تسهیلات لازم برای جست‌وجوی انواع کتب و موضوعات مورد نیاز و تهیه نسخه چاپی فهرست منتخب توسط مدارس وجود دارد.

نظر به تخصصی بودن این نمایشگاه، فضای ویژه‌ای برای شرکت‌هایی که تولیدات آن‌ها مرتبط با حوزه هوشمندسازی مدارس است، درنظر گرفته شده که نمایندگان مدارس می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه این نمایشگاه از این بخش تهیه کنند.

مدارس علاوه بر اعتبار درنظر گرفته‌شده می‌توانند از تخفیف 30 درصدی و عموم بازدیدکنندگان از تخفیف 25 درصدی بهره‌مند شوند.

متقاضیان خرید آزاد از نمایشگاه برای دریافت کارت خرید آزاد باید به باجه‌های نقدی مستقر در سامانه رایانه‌یی صدور فاکتور مراجعه و به مبلغ مورد نظر خود کارت مخصوص دریافت کنند.

علاوه بر عرضه کتاب‌های مورد تأیید، برگزاری کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها، رونمایی از کتاب‌های جدید، تقدیر از برخی ناشرانی که متأسفانه در دوره جاری در جمع نمایشگاه «یاد یار مهربان» نیستند و ... از برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» است.

کد خبر 210246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز