گروه اقتصادی: قیمت طلا و ارز بار دیگر در مدار نزولی قرار گرفت تا در آستانه مذاکرات ژنو۳ نشانه‌های امیدواری از توافق هسته‌ای در بازار نمایان شود.

بهای دلار که طی 3روز گذشته در مدار نزولی قرار گرفته است، به 2هزار و 995تومان رسید تا این بار قبل از آغاز مذاکرات خط مقاومت 3هزار تومان شکسته شود.مذاکرات هسته‌ای که در دور قبل تا مرز توافق نهایی نیز پیش رفت، موجب افزایش خوشبینی به نهایی شدن توافق شده است.

در این میان فعالان اقتصادی نیز چشم امید به این مذاکرات بسته‌اند تا کاهش فشار تحریم‌ها عملی و فضا برای فعالیت اقتصادی بازتر شود. از آنجا که یکی از بندهای پیش نویس مورد بحث میان ایران و 1+5، آزادسازی برخی دارایی‌های بلوکه‌شده و روان شدن نقل و انتقال وجوه ارزی است، فعالان بازار ارز نسبت به انجام توافق و افزایش عرضه ارز امیدوارتر شده‌اند. تغییر قیمت دلار در این ایام نشانه مثبتی از دیدگاه بازار به مذاکرات هسته‌ای است.

طی 3روز گذشته بهای دلار از 3هزار و15تومان به 2هزارو995 تومان رسیده است. آخرین بار در جریان مذاکرات ژنو2 و با انتشار اخبار امیدوارکننده از پیشرفت مذاکرات بهای دلار به زیر 3هزارتومان تنزل یافته بود. این بار اما قبل از آغاز مذاکرات تحرکات آغاز شده است. کاهش بهای دلار و همچنین نزول 7دلاری بهای جهانی طلا موجب شد تا انواع مسکوکات نیز کاهش قیمت را تجربه کنند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1283دلار رسید تا قیمت هر گرم طلای 18عیار به 93هزارو700 تومان تنزل یابد. سکه تمام بهار آزادی نیز 11هزار تومان ارزان و با قیمت 914هزار تومان معامله شد.

کد خبر 239203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز