گروه اقتصادی: شنبه ۲۶ مرداد همزمان با آغاز به‌کار وزرای اقتصادی دولت یازدهم، بازار ارز با کاهش قیمت دلار به زیر ۳هزار و ۲۰۰تومان مواجه شد به‌گونه‌ای که قیمت فروش پول آمریکایی در بازار آزاد به ۳هزار و ۱۷۰تومان رسید و نرخ خرید آن نیز تا ۳هزار و ۱۲۰تومان کاهش یافت.

قیمت سکه و طلا

شنبه 26 مرداد در بازارهای جهانی نیز اتفاق ویژه‌ای رخ داد به‌گونه‌ای که بهای هر اونس طلا با بیش از 50دلار افزایش به 1378دلار رسید اما با وجود این، قیمت انواع سکه در بازار ایران بدون تغییر باقی ماند. علت این، موضوع کاهش قیمت دلار عنوان شده است.

در این شرایط افزایش قیمت طلای جهانی و کاهش بهای دلار در ایران موجب شده تا 2 عامل مؤثر بر قیمت سکه، یکدیگر را خنثی کنند و سکه بهار آزادی همان یک میلیون و 64هزار تومان قیمت‌گذاری شود.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این روند نزولی قیمت با توجه به رویکرد تیم اقتصادی دولت بر ایجاد ثبات و دوری از تصمیمات خلق‌الساعه، ادامه خواهد یافت.

همین جو روانی مثبت و امید به بهبود اوضاع اقتصادی، به افزایش عرضه دلار کمک کرده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از دلارهای خانگی برای حفظ ارزش ریال به بازار ارز بازگشته و این موضوع روند نزولی قیمت را تقویت کرده است.

کد خبر 227395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز